Ganduri printre randuri...

Fum cu fumuri

Imagini pentru fum imagine artistica

Simţi fumul cum te-atinge? Frige. Şi fuge. Ca-ntr-un carusel pe şina spinării. Suspendat pe arcadele mirării. Ochi mari. Întunecaţi. Înecaţi. În acelaşi întuneric. Feeric. Alergic.

Auzi fumul cum cântă? Oda ţigării. Cum scrumul se-nalţă ca un munte? Pe fundul scrumierii.*

Simţi fumul cum îţi inundă? Căile respirării. Cum te-neacă…şi te seacă…inevitabil. Lamentabil. Labil. Subtil. Nadir…pe cerul …gurii. Latent.

Fii atent! Că fumul ăsta se zbate şi bate nemernicul la poarta inimii. Scamator. Amator. Din vene îşi face coardă şi sare. Şi sare şi sare-ţi pune pe răni. Condiment. Permanent. Cicatrice.

Simţi fumul ăsta din mine? Nu-l atinge. Sub el zace încă foc. Nu-i noroc. E ghinion înnodat şi prins de vorbe. Aruncat acolo. Să zacă…să (se) facă ghem. Recviem. Mi-a murit gândul încă din faşă. Şi muza lui. Răstignită pe buza unei culmi. Cu ulmi populată. Pădure răsfirată. Din acelaşi ghem deşirată.

Simţi fumul ăsta? Îl vezi cum se-nalţă? Cum poposeşte la pielea pleoapelor şi se leagănă-n neştire pe firele genelor? Mi-a împăienjenit privirea…mi-a tulburat gândirea. Fumul ăsta are fumuri.  Mă pune pe drumuri…s-alerg printre gânduri, slalom pe panta plină de riduri…a obrazului. Vreau o poantă! Una bună să-i vin de hac fumului…şi cu negre poante să mă-ncalţ…să fiu balerina! În surdină să-mi cânte fumul ăsta…în strună! Să-mi cânte şi eu să-i  dansez. Cadână. Fum. Parfum. Narghilea.

Sunt acelaşi zmeu de ieri. Prins de braţul unui coşar. Funingine. Fum. Din pipă. Pripă. Acrobat pe acoperişuri. Urcuşuri…coborâşuri.. ale vieţii toate. Pe pereţi în noapte. Scrijeliţi. Reci. Seci. Cârpiţi. Cu frunze uscate, cu pâmânt reavăn. Ah! Ce copil ne-zdravăn.

*scrumierei
3 gânduri despre „Fum cu fumuri

  1. Dacă celălalt pare că l-am scris chiar eu, zmeoaică cu cheie-n broască, ăsta cu fum-eşarfă în fumuri pare că l-ai scris chiar tu, copil ne-zdravăn, în reavăn, mustind a subseară în leagăn, muşcată, pască-l-ar şi altele, drob de scrieri umezit!

    Nişte clovni, textele ludice nu se măsoară în nasturi şi nici în a etira cuvinte care mai de care, ci în pulsul lor întru încondeiere a jocului, în leagăn de gânduri expuse obraznice-n chenar. Scrisul e un balaur cu capete, Patru! Când vesel, când trist, amar, acru! 😛

    Apreciat de 3 persoane

Lasă un răspuns

