Superblog

Un altfel de mai ş-o orhidee

Era un mai cald. Mai cald ca până atunci. Un mai stai. Sau poate doar euforia lui mai, plin de culoare şi miresme. Eram doar noi fără a mai ţine cont de cei care în goana lor cotidiană treceau pe lângă noi. Erau doar figuranţi în filmul nostru. Un film mut, cu atingeri buclucaşe de păr şi strângeri de mână. Prea tari strângeri de mână. Parcă se temea să nu mi se scurgă întreaga fiinţă printre degetele sale sau poate doar voia să strângă-n pumn magia momentului şi s-o eternizeze. S-a oprit. Mi-a eliberat mâna din prinsoare şi a început un joc cu degetul, un du-te – vino pe podul palmei.

-Îmi citeşti în palmă? l-am întreupt zâmbind. Nu ştiam că eşti chiromant.

-Haha, ce amuzantă eşti azi. Bineînţeles că nu sunt chiromant, deşi poate aş fi vrut… să-ţi prezic viitorul. Dar mai bine nu ţi-l prezic, mai bine ţi-l asigur. Să fie unul luminos. Aşa ca tine. Dar lângă mine.

– De ce lângă tine? Poate eu nu vreau.

– Cum de ce? Ca să-ţi pot mângâia zilnic mâinile astea catifelate. Zici că au zăcut în căuşul lor petale de orhidee…aşa-s de mătăsoase.

-Ei, cumva…pe undeva, ai dreptate.

Mă asculta curios. N-aş fi crezut vreodată că mâinile mele îl pot fascina şi că se va arăta vreodată interesat să le afle povestea. Povestea lor, care de fapt, era povestea mea.

Îmi plăcea să mă-nconjor numai cu lucrurile şi oamenii pe care îi iubeam, pe care îi îndrăgeam şi care îmi făceau bine. Aşa percepeam eu reţeta unei vieţi frumoase şi sănătoase.  Îmi plăcea să ofer lumii cea mai bună variantă a mea şi să mă înfrupt în acelaşi timp din toate bogăţiile naturii spre a ajunge, bineînţeles, la acea ultimă variantă. Iubeam sănătatea sub toate formele ei şi văzusem dintotdeauna între ea şi frumuseţe o relaţie de complementaritate. De aceea încercam pe cât posibil să mănânc sănătos şi să mă feresc de nocivele “e-uri” şi celelalte “vocale” dăunătoare. Încercam să port haine din fibre naturale, însă nu şi faimoasele blănuri. Încercam să-mi îngrijesc corpul şi părul cu produse naturale, fără parbeni şi parfumuri hipoalergenice. Erau atât de importante pentru mine, încât prezenţa sau absenţa lor era factorul decisiv în alegerea unui produs. Devenisem astfel un fel de vânător al produselor cu ingrediente naturale, iar de cele mai multe ori vânatul consta în produse româneşti din noua gamă Farmec, o marcă de încredere, o marcă prietenoasă.

Aşa ajunsesem să folosesc Săpunul lichid Pure Orhidee de la Farmec. Mi se părea cel mai important produs pentru îngrijirea mâinilor.farmec sapun lichid cu orhidee

Degeaba cumpăram creme costisitoare, dacă săpunul pe care îl foloseam atât de des era unul slab calitativ. Să conştientizez însemnătatea produselor de calitate cu ingrediente naturale a fost primul pas pe care l-am făcut spre un mod sănătos de viaţă, care să-mi asigure bună dispoziţie în fiecare zi şi cel mai important, iubire şi respect de sine.

Îmi plăcea să fiu atentă la detalii, de aceea am acordat atenţie până şi celor (în aparenţă) mai banale produse de uz zilnic. Nu purtasem în căuşul palmelor petale de orhidee, dar pielea mea avea farmec datorită acestei flori. Era bogată în minerale, glucozide, flavonoide, polizaharide şi acizi fenolici, iar proprietăţile ei vindecătoare erau cunoscute încă din Antichitate. Extractul de orhidee era secretul din spatele pielii frumoase şi catifelate. El o hrănea la fiecare spălare, o tonifia şi o făcea fină precum petalele aceleiaşi flori. Iar eu eram fericită. Fericită căci avem o piele sănătoasă şi frumoasă, însă şi mai fericită că mâinile mele reuşeau să-l facă fericit şi pe el.

O atingere era de ajuns. O strângere de mână într-o zi de mai. Şi poate şi un altfel de mai. Un mai lasă-mi o clipă să-ţi mângâi palma. Un mai stai un moment să-ţi prind în păr o orhidee. În păr doar, căci de va simţi catifelarea mâinii, orhideea s-ar putea să devină geloasă.

Un altfel de mai ş-o orhidee. Cu Farmec. Cel ce împrumută farmecul florilor şi-l dăruieşte oamenilor.

Acest articol a fost scris pentru SpringSuperBlog 2017!

Un gând despre „Un altfel de mai ş-o orhidee

Lasă un răspuns

