Fără categorie

AIA- Arhitect al visurilor

 

De câte ori mi s-a cuibărit un vis în suflet şi în minte, niciodată nu l-am abandonat.  Nu l-am închis într-un sertar şi nici cheia n-am aruncat-o prin te miri ce cotloane. Am ţinut bine de el, l-am scos la înaintare şi cu litere mari l-am trecut pe TO DO LIST!

De câteva luni un astfel de vis încolţise în mine: să am un „blog offline”. Ştiu, pare ciudat şi imposibil. Însă nu-i deloc. Îmi doream un loc în care să mă retrag în zilele însorite, aşa cum în cele ploioase, în marea lume virtuală, blogul mă adăpsotise. Pe mine, întreagă. Cu gânduri, cu rânduri rupte din amintiri, cu poveşti fictive sau peripeţii.

Un blog –  o casă de vacanţă- un bâr(b)log- un loc în care să hibernez nu în iernile geroase, ci în verile toride. Un loc, extravagant deloc, nu mare, dar la mare! Îmi creionasem în minte imaginea unei astfel de case aşa cum mi-o doream, însă pe hârtie imaginea se distorsiona. Făcusem zeci de schiţe, foi rupte, nervi storşi, linii nu tocmai exacte – dovadă a „netalentului” meu pictoric, ca într-un final să-mi dau seama că pe cât de simplu pare, pe atât de dificil este să realizezi un proiect de casă. Noroc, însă, că ideea aia salvatoare a venit în scurt timp. Da, AIA! Nu ideea, ci AIA Proiect- Birou de proiectare. Specialiştii care se ocupă cu elaborarea de proiecte case.

Uneori, decât să faci lucrurile în felul tău, cu neîndemânare şi nervi întinşi la maximum, mai bine apelezi la profesionişti. Aşa ca cei de la AIA. Ei au întreg arsenalul de aptitudini menite să redea cea mai frumoasă formă a visului tău. Iar visul meu deja prindea contur. Eu veneam cu ideile, ei cu sfaturile, eu le expuneam „pitcii” ce se jucau prin materia cenuşie a creierului meu, iar ei îi aliniau pe toţi şi-mi spuneau care dintre ei puteau intra în căsuţa de vacanţă a visurilor mele şi pe care  trebuia să-i pun pe lista de aşteptare. Să apelez la serviciile celor de la AIA Proiect a fost cea mai bună decizie. O alegere prin care am economisit timp şi bani, căci ajutorul unui proiectant expert s-a simţit în ceea ce priveşte încadrarea corectă a locuinţei în regulamentele locale, folosirea tuturor avantajelor amplasamentului şi diminuarea dezavantajelor, adaptarea pe termen lung la nevoile mele de blogger mofturos. De asemenea, costurile de proiectare, autorizare şi execuţiei au fost mult mai bine gestionate, iar instalaţiile  electrice, termice şi sanitare erau incluse în proiectul elaborat, deci aveam totul de-a gata, fără prea mari bătăi de cap.

Astfel, încet, încet visul meu a înflorit, imaginea unui „blog- casă” nu se mai rezuma acum la umbre creionate anapoda, ci avea formă şi culoare. Ştiam exact cum va arăta casa în care îmi voi petrece vacanţele cum la fel de bine ştiam cu arată blogul pe care-mi petreceam timpul când îmi luam „vacanţă” de la viaţă şi stres cotidian. O construcţie ecologică, o casă eficientă energetic, ca însăşi blogul ce mă ajută într-un mod extrem de eficient să mă eliberez de „energiile” negative.

verde.PNG

Hostingul” casei- de fapt, amplasarea ei avea să fie pe un teren în apropierea plajei.  Nu prea departe însă de mare.  Cu faţa spre ea, să-mi bată soarele-n geam în dimineţile senine, să pot privi de acolo dansul valurilor, să ascult concertul brizelor, să mi se înfăţişeze toată, infinită ca însăşi perspectiva vieţii mele. Tema Arhitectura modernă avea să reflecte firea mea imprevizibilă, iar finisajele ce se rezumau la tencuială decorativă şi placaj ceramic, răceala cu care scrutez problemele ce le întâmpin. Sunt rece în exterior, rece ca un zid în bătaia viforului, însă atât de caldă în interior dacă binevoieşti a-mi bate la poarta sufletului şi dacă binînţeles, îndrăznesc să-ţi deschid. Casa avea să fie cu nivel unic, ca mine. Unică. Câte case-s pe lume cu un singur nivel? Dar câte ca a mea? Câte femei sunt pe lume, frumoase în simplitatea lor şi câte ca mine? În acest unic nivel, parterul, compus din living, bucătărie, baie şi dormitoare aveam să-mi număr zilele de repaus şi amintirile pierdute prin cămara egoului, iar pe acoperişul tip terasă, aveam să număr stelele magistral orchestrate de lună şi toate dorinţele şi toate speranţele rătăcite undeva prin mine.

Tema blogului meu e una simplistă, la fel avea să fie şi designul interior al casei. Minimalist. Fără mobilier inutil de care să mă împiedic. Destul mă-mpiedic în viaţa de problemele cotidiene. Fără rafturi încărcate. Mi-e sufletul încărcat deja. Preaplin uneori. Întreaga locuinţă avea să fie aerisită şi spaţioasă, pictată-n culori calde. Cu spaţiu pe care să-l umplu cu fericirea mea şi zâmbetele celor dragi. Toate articolele şi pozele de pe blog îşi vor găsi corespondentul în toate momentele unice din vacanţă imortalizate şi transformate în fotografii. Priponite ici-colo, pe câte un perete al casei. Răsfirate, însă un întreg, o poveste. Povestea vacanţelor cu nisip fierbinte sub tălpi, cu valuri înalte ce înaintează sfioase spre ţărm, povestea AIA, pe care o scrii pe nerăsuflate pe blog. Ca povestea asta, a visului ce a început să rodească prin AIA!

 E povestea casei mele de vacanţă ce a prins viaţă cu ajutorul proiectanţilor experţi de la AIA, arhitecţi de seamă ai visurilor noastre! Căci, uneori, pentru a atinge vârful visului, ai nevoie de cineva care să-ti construiască o scară până la el. AIA a pus treaptă cu treaptă, mi-a dat încredere, s-a implicat, iar acum, la sfârşit de proiect, vă salut din mers! Urc!

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017!

Sursa poze – aia-proiect.ro
3 gânduri despre „AIA- Arhitect al visurilor

Lasă un răspuns

