Superblog

La Aurora amintirile prind viaţă

 

Mă-nvăluise cotidianul în monotonia-i caracteristică. Sufletul îmi atârna greu, greu, mai greu ca plumbul.  În mine înflorise demult curiozitatea, însă orice sforţare era înăbuşită de „ne-curaj”. Până ieri când perspectiva unei escapade estivale la mare a prins contur, în timp ce oceanul de amintiri s-a revărsat peste ţărmul firii mele şi odată cu el şi dorul. Dorul de ea. Îmi fusese bunică, model, scriitoare preferată. Ş-aveam s-o redescopăr azi, s-o simt din nou aproape prin intermediul unui loc. Un loc pe care ani de-a rândul l-a vizitat cu stricteţe. Un loc pe care îl privesc acum ca pe o punte ce leagă trecutul ei de prezentul meu. Hotelul Aurora Mamaia. Încă de când s-a construit în 1960-1961, hotelul a devenit pentru bunica mea locul în care vară de vară se retrăgea spre a-şi scrie cărţile, aproape de marea învolburată sau calmă, în mijlocul veseliei copiilor ce-şi purtau tălpile prin nispul fierbinte ori prin spuma valurilor ce mângâia ţărmul.

Imagini pentru carte plaja

Acum, la ani distanţă, în lumina difuză a asfinţitului am păşit pentru prima oară în hotelul din Mamaia ce fusese complet renovat în 2008, dar care păstra încă, în atmosferă poate, amprenta fiecărui turist ce i-a păsit pragul. Am intrat sfioasă ca într-un templu în hotelul maiestuos, situat la 25 de metri de plajă, structurat pe 10 etaje ce cuprind 343 de camere duble moderne şi 3 lifturi silenţioase. Amabilitatea personalului m-a determinat să-mi vin subit în fire şi să mă simt…acasă. M-am cazat fără inconveniente în ultima cameră a ultimului etaj. Aşa cum obişnuia şi ea. Acolo, mai aproape de cer, am descoperit o cameră confortabilă , foarte curată, cu mobilier nou, modern, cu aer condiţionat, frigider, televizor, conexiune wireless la internet, baie proprie – o adevărată oază de linişte şi confort.

Miezul nopţii m-a prins însă pe plajă. Valurile dansau haotic, oglindind imaginea tremurândă a lunii. Răcoarea îmi asmuţea sângele-n vene, iar vântul jongla cu păru-mi brun, izbindu-l la nesfârşit de buze. M-am retras cu greu în cameră, nerăbdătoare să întâmpin noua zi, ce cu siguranţă avea să-mi ofere clipe de neuitat, distracţie pe cinste şi relaxarea mult dorită.

Dimineaţă, dulce dimineaţă

Cum ziua bună începe cu o cafea bună, m-am îmbrăcat în grabă şi am coborât la restaurantul hotelului. Elegant amenajat, însoţit de o simpatică terasă şi cu o capacitate totală de 600 de locuri, acesta este dotat cu sisteme de climatizare şi aerisire, patru plasme şi un sistem de sonorizare performant. Copiosul mic-dejun în sistem bufet suedez ( inclus în tariful standard de cazare) mi-a asigurat energia pentru viitoarea porţie de distracţie la piscina hotelului.

La cea pentru copii era forfotă mare, iar veselia lor molipsitoare, m-a binedispus instant. Superbele piscine (cea pentru copii şi cea pentru adulţi) înconjurate cu aproximativ 200 de şezlonguri, măsuţe şi umbreluţe te îmbiau prin designul atractiv la o bălăceală de zile mari. Binînţeles că n-am rezistat tentaţiei. Până după ora prânzului, când căldura s-a înteţit, am lenevit în voie la soare, am înotat, am practicat aqua gym şi am savurat delicioase îngheţate şi băuturi răcoritoare de la barul amenajat special în preajma piscinelor.

Prânzul, în sistem de autoservire, cu bucate proaspete şi savuroase, mi-a întărit încă o dată convingerea că hotelul acesta, aşa cum cu mulţi ani înainte fusese preferatul bunicii, trebuia să devină locul meu de refugiu şi relaxare în zilele de vară toridă. Un hotel cu servicii fără cusur, unde distracţia îmi e garantată, unde mă pot elibera de stresul şi grijile ce-mi îngreunează sufletul, unde pot visa în neştire la ce-a fost şi la tot ce va fi.

După câteva ore de odihnă în camera răcoroasă, m-am retras pe plaja situată la 25 de metri de hotel, lăsând razele soarelui să-mi pigmenteze pielea în nuanţe ciocolatii, în timp ce marea-şi cânta simfoniile printre valurile înalte. Am rămas acolo până târziu să asist ca un martor tăcut la jocul fantastic de culori aprinse al apusului. O fetiţă cu cosiţe blonde, zglobie, cânta şi dansa pe malul mării în timp ce bunica o privea atentă, cu ochi dulci şi protectori.

-Priveşte, bunico! Sunt dirijor! Valurile îmi urmează mişcările şi parcă toată lumea e a mea!

– Aşa e, micuţo, lumea e a ta! Lumea e a celor care visează şi au încredere în visurile lor!

Ascultam zâmbind acel dialog, cu gândul furat de amintiri, rătăcind printre anii copilăriei, cu gândul la ea, la cea căreia acum trebuia să-i mulţumesc că datorită ei am descoperit acest loc, acest colţ de lume ascuns în ţara noastră frumoasă, acest loc în care mă simt …acasă.

Imagini pentru apus la mamaia

Şi eram mai pregătită ca oricând sa întorc o altă filă a vieţii mele şi să încep un capitol pe care vară de vară să-l îmbunătăţesc, să-l condimentez cu experienţe inedite, cu amintiri trăite aici la…AURORA.

Dacă vă întrebaţi care-i reţeta sejurului perfect, ei bine…

În cadrul hotelului din Mamaia se lasă trupul să se desfete în restaurant cu delicatese alese sau să se prăjească la soare. De câteva ori se afundă în apa limpede a piscinei. Totul se condimentează cu momente funny de aqua gym, cu muzică bună şi cocktail-uri variate. În tot acest timp, sufletul se lasă la decantat, să se cureţe de griji, să înlăture stresul. Când conţinutul sufletului este pregătit şi echilibrat, atunci se pun la dospit amintiri calde, frumoase şi se conservă bine, bine pentru a încălzi sufletul în viitoarea iarnă geroasă.

Dar până la iarnă, vine acuş vara, aşa că vă urez „Poftă Distracţie bună!”

Acest articol a fost scris pentru SpringSuperBlog 2017!

*Surse foto: hotelaurora.ro, poze.bbsoft.ro, unica.ro
Un gând despre „La Aurora amintirile prind viaţă

Lasă un răspuns

