Superblog

Jocul de-a franciza

Jocul de-a franciza sau cum Inventure mi-a deschis calea spre succes

 

Fotografia postată de Claudia Patrascu.

Background: Român(dr)ia

Planşa 1: Ploieşti

 

Nivelul 1. Abisul sau „Când aripile-ţi sunt frânte”

Pe cadranul prăfuit al ceasului am putut întrezări în dreptul cărei cifre ajunsese limba cea mică, mereu mai înceată, parcă purtând în spate veacuri întregi de clipe uitate. Era 8. 8 şi ceva, însă “ceva”-ul ăla era insignifiant comparativ cu starea mea de spleen în care mă cufundasem de un an încoace. Stăteam ca-n fiecare dimineaţă la aceeaşi măsuţă mică, rotundă, sorbind plictisită dintr-o cafea amară, prea dulce uneori pe lângă amalgamul acela de sentimente ce-mi săra sufletul. În dreapta, vraful de cărţi ce-nţepenise acolo de luni bune devenise culcuşul alter-ego-ului meu, Franciz, un tucan căruia mă destăinuiam mereu, ca un om ce trăia între barierele singurătăţii. Eram ca-n teatrul absurd- eu, nelipsita cafea şi Franciz. Aşteptam toţi, ca-n legenda lui Newton, să-mi pice-n cap mărul inspiraţiei, să descopăr soluţia minune care să-mi repună rotiţele în mişcare şi să mă scoată din abisul acela al ratării.

Până acum un an ştiam ce drum îmi doresc să urmez cu ardoare, ştiam că trebuie să calc pe urmele familiei mele şi să devin un antreprenor de succes. Când însă afacerea familiei s-a prăbuşit brusc, odată cu ea s-a prăbuşit şi visul meu. I-am pus lacăt şi l-am aruncat adânc în mine, unde neîncetat a continuat să clocotească, să ardă mocnit distrugând împrejur speranţe, încrederea în propria-mi fiinţă şi puterea de a depăşi acest eşec.

Şi astea toate până azi, când Creatorul s-a gândit să dea refresh jocului vieţii mele care încet, dar sigur se îndrepta către „Game over”. Mi-a trimis un „hint” prin intermediul radioului care străpungea uneori liniştea aceea surdă ce mă învăluia.

O voce caldă, feminină anunţa:

“Bazează-te pe Inventure! Îţi facilităm start-upul şi dezoltarea afacerii tale prin intermediul sistemului de franciză.”

Nivelul 2. Renaşterea din propria suferinţă

Atunci, m-am scuturat precum Baba Dochia de cele 9 cojoace care-mi îngreunau sufletul şi am dat RESTART vieţii mele. Nu puteam lăsa ca un simplu eşec care nici măcar nu-mi aparţinea în totalitate să mă îngroape în frustare şi să mă limiteze. Nu! Aveam de gând să lupt pentru visul meu pentru că numai prin împlinirea lui mă puteam dezvălui lumii aşa cum eram eu pe de-a-ntregul. Puteam fi un antreprenor de succes şi aveam să demonstrez asta. De ce tocmai ANTREPRENOR? Pentru că întotdeauna m-a măcinat dorinţa de a acţiona independent de un angajator, pentru că ştiam în sinea mea că pot fi un lider desăvârşit şi un negociator iscusit, pentru că de mic copil a înflorit în mine motivaţia de a inova sau de a promova măcar diferite valori care să facă din lumea asta „a better place„; de a lăsa măcar puţin amprenta personală asupra tuturor lucrurilor care mă înconjoară.

Şi cum n-aveam de gând bineînţeles să repet greşeala familiei mele, am ales să apelez la ajutorul celor de la Inventure. De data aceasta, franciza era alegerea mea, în detrimentul unui start-up. În România, deşi este un domeniu subdezvoltat, franciza asigură pe termen lung sau mediu un potenţial foarte bun. Ea poate constitui, fără doar şi poate, factorul care impulsionează şi revigorează economia ţării noastre. În această lume a internaţionalizării, aflată în plin proces de globalizare este o oportunitate imensă pentru România de a lăsa teren liber conceptelor de success să se impună şi să încurajeze astfel, creşterea retailului modern şi în oraşe mai puţin căutate de dezvoltatori.

Gândind şi regândind problema, pregătită să îmi asum riscuri şi să îmi iau în propriile mâini visul, destinul şi viaţa am dat start jocului de-a franciza. Fără prea mult efort m-am oprit asupra domeniului Food&beverage şi am ales cu inima deschisă o franciză care mă reprezenta întru totul, Tucano Coffee. Ce coincidenţă, nu? De la Franciz, tucanul meu, ajuns la franciza Tucano Coffee. Motto-ul Love&Peace&Coffee mi se potrivea mănuşă. Mă încânta ideea de a-mi trata oaspeţii cu respect şi dragoste într-un decor care să insipire pace şi veselie şi de a-i servi cu o cafea savuroasă, de înaltă calitate, proaspăt prăjită şi aromată. De asemenea, valorile ce se cultivau în cadrul acestei cafenele inedite erau cele cu care am rezonat cel mai mult: Green, Simple, Open,Wow, Team.

Această prezentare necesită JavaScript.

Dar de ce tocmai o cafenea? Lăsând deoparte pasiunea mea pentru orice licoare brună, dulce-amăruie, aflasem că în ultimi doi ani piaţa de cafenele s-a diversificat extrem de mult aşa că am mizat pe Tucano Coffee din motive simple, dar importante. În primul rând, consumul de cafea pe cap de locuitor a crescut, conform unui studiu realizat în 2016 acesta reprezintă în România cam 2kg de cafea pe cap locuitor. De asemenea, odată cu dezvoltarea comunităţii barista şi a cafelelor de specialitate s-a modernizat piaţa profesională a cafelei, trezind şi mai mult interesul consumatorului de a descoperi tot ce este nou şi de a testa arome mai puţin cunoscute. Şi cum dorinţa oamenilor de a socializa creşte constat, precum şi preferinţa pentru locurile ce oferă o atmosferă plăcută şi servicii de calitate, Tucano Coffee este locul perfect. Nu ai cum să nu te îndrăgosteşti de acel decor inspirat din cultura regiunilor producătoare de cafea, de atmosfera relaxantă emanată de stilul hippie al localului şi de acordurile live de jazz şi chitară care fac din servitul unei ceşti de cafea o experienţă unică pe care, negreşit, doreşti s-o repeţi la nesfârşit. Pe lângă toate acestea, o afacere în domeniul cafenelelor, este o afacere care poate prospera indiferent de timp sau anotimp.

Acum, după ce aflasem toate suişurile şi coborâşurile eram pregătită să mă lupt cu imprevizibilul, să dobor obstacolele ce se îngrămădeau să mă doboare şi să gestionez cu mult tact o franciză de succes.

Nivelul 3. Zborul către progres

În câteva luni, afacerea mea prindea încetul cu încetul contur. Numeroasele avantaje ale dezvoltării unei francize de care m-am bucurat treptat, au sporit încrederea în mine şi în viitoarele mele planuri pe care deja le vedeam măreţe. Cumpărând această franciză nu a trebuit să-mi mai fac griji pentru problema notorietăţii. Deşi luase naştere recent, în 2011 în Chişinău, conceptul Tucano Coffee putea fi regăsit în cinci locaţii din România şi în alte câteva din Republica Moldova şi Emiratele Arabe. Compania-mamă, cu un nume bine cunoscut, mi-a furnizat  o bază de clienţi în afacere şi totodată un avantaj în faţa celor recent intraţi pe piaţă. Mi-a oferit asistenţă pentru găsirea locaţiei corecte, m-a ajutat cu designul încăperii şi am putut beneficia de produse la preţul de producţie. Achiziţionând acest concept verificat şi viabil, succesul era garantat. Spre deosebire de un start-up, prin intermediul contractării unei francize am avut parte de sprijinul francizorului, beneficiind de training, asistenţă corporatistă, suport continuu şi de un detaliat plan de marketing, astfel, fără prea mult efort am ştiut exact cum să-mi conduc afacerea pe drumul progresului. Deşi poate părea că libertatatea de acţiune îmi este total îngrădită, nu este deloc aşa, pe întreaga perioadă a contractului de franciză, în calitate de francizat îmi voi putea păstra independenţa juridică, financiară si managerială.

Nivelul 4. Paşii mici garantează super-succesul

 Cum afacerea începe să înmugurească este timpul să trecem la un alt nivel în care rolul meu în joaca de-a franciza este acela al unui strateg desăvârşit. Pentru a spori notorietatea cafenelei mele am două planuri: de atac şi defensivă. Cu ajutorul SuperBloggerilor pe care îi cunosc, voi „ataca” mediul online cu articole prin care imaginea afacerii mele să se extindă tot mai mult şi să fie cunoscută cât mai multor oameni dornici să descopere un loc altfel, o fragedă oază în inima oraşului aglomerat. În ceea ce priveşte planurile defensive, am de gând să mă „retrag” în Tucano Coffee şi să mă axez pe organizarea unor evenimente simpatice precum seri cu muzică live, cu poezie, ateliere mici de creaţie care să stârnească subtil curiozitatea oamenilor şi să-i determine să  ne păşească pragul. De asemenea, aceste evenimente pot reprezenta ocazii foarte bune de a împărtăşi idei de afaceri, de a-i invita pe toţi doritorii în marea familie Tucano Coffee, să devină sub-francizaţi sub atenta mea grijă în calitate de master-francizat. Căci, nu-i aşa, am abilitatea şi posibilitatea de a transforma acest joc într-un super-joc, un joc fără sfârşit pe scena căruia să devenim cu toţii antreprenori de succes, să ne îndeplinim visurile şi să promovăm neîncetat DRAGOSTEA, PACEA şi CAFEAUA.

Nivelul 5. To be continued

Poate vă aşteptaţi la un „Game over”, dar nu, jocul continuă. Oricine-i dornic să prospere se poate juca de-a franciza. O joacă serioasă care-ţi poate deschide calea spre împlinirea idealurilor mult râvnite, căci niciodată, dar niciodată nu trebuie să renunţi la a lupta pentru ceea ce-ţi doreşti. Eşecurile, mici sau mari, sunt doar lecţii pe care Creatorul ni le oferă spre a învăţa să ne descoperim pe noi înşine, să facem alegerile corecte, să apreciem lucrurile cu adevărat importante, să învăţăm să separăm grâul de neghină.

 

Let`s play!

Imagini pentru let's play

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog ’17!

 

 

Un gând despre „Jocul de-a franciza

Lasă un răspuns

