Fără categorie

În aritmetica modei 1+1= Style

Era prima zi de şcoală. Întreg sufletul mi se ghemuise sub presiunea emoţiilor şi toată forfota oamenilor cu chipuri necunoscute îmi adâncea starea de nelinişte. Îmi impusesem să mă concentrez asupra unui punct fix şi să fac abstracţie de toată mulţimea dezorientată ce mă acaparase în centrul ei.

Şi atunci am zărit-o… cu gesturi atente ce emanau delicateţe îşi aranja pălăria cu boruri largi şi rochia croită în linii simple şi moderne. Mai târziu, când aveam să păşesc în noua clasă, aveam s-o descopăr din nou, în faţa catedrei, răspunzând cu un zâmbet colorat zecilor de prichindei ce o salutau la unison. Elegantă. Amabilă. Rafinată.

Şi de atunci în fiecare zi doamna învăţătoare ne oferea câte o lecţie de stil prin uşurinţa cu care îmbina piesele vestimentare în armonie cu atitudinea caldă şi simultan sobră. Era pur şi simplu o plăcere s-o priveşti, s-o admiri pe ea, femeia ce ne devenise treptat o a doua mamă şi un model de inconfundabilă feminitate şi eleganţă.

Peste mulţi ani, când am revăzut-o, era aceeaşi. Dovadă că stilul nu ţine cont de frumuseţea din anii tinereţii, de cât de actuală îţi este ţinuta sau de amprenta unui designer vestit asupra hainelor tale.

„Stilul este un mod de a spune cine eşti fără să trebuiască să vorbeşti”. – Rachel Zoe

Mi-am făcut curaj şi i-am adresat o întrebare ce mă măcinase încă de atunci, de când preluase cârma educaţiei mele.  Mi-am dorit dintotdeauna să-i aflu secretul, să ştiu dacă şi pe ea a influenţat-o cineva, aşa cum la rândul său devenise modelul meu.

Şi răspunsul nu a încetat să apară:

-Ştii ce spunea Coco Chanel, Raluca? „O fată trebuie să fie clasică şi fabuloasă”! Luxul, nu e lux, dacă nu este şi confortabil. Iar hainele nu sunt puse în valoare decât de o atitudine potrivită, echilibrată care să emane siguranţă şi feminitate. Dacă te gândeşti că superba Coco mi-a fost model, ai dreptate. Am admirat-o întotdeauna pentru că moda sub influenţa ei a căpătat alte conotaţii. Într-o lume în care femeile se încorsetau până la epuizare şi-şi împleticeau picioarele sub fustele lungi, ea a îndrăznit să poarte pantaloni. Pantalonii drepţi în combinaţie cu pulovere clasice, din materiale calitative. Da, datorită ei port fuste peste genunchi, celebrele fuste-creion cu talie înaltă, datorită ei ador rochiile negre, piese vestimentare mereu elegante şi versatile. Datorită ei port pantofi bicolori, brose cu camee, diverse accesorii şi nelipsitele pălării. Aşa cum susţinea şi ea „Moda nu este ceva care există doar în rochii. Moda este în cer, moda are legătură cu ideile, modul în care trăim, ceea ce se întâmplă”.

O priveam fascinată şi savuram fiecare cuvinţel în parte. Îmi dădeam seama că fără voia mea, printr-un sistem simplu de analogii, Coco Chanel devenise modelul meu. Şi-mi plăcea asta. Gabrielle Chanel, pe numele ei adevărat, a revoluţionat moda anilor `20, propunând o nouă imagine a femeii: liberă, independentă, îndrăzneaţă, modernă. La fel cum tindeam şi eu să devin în aceste vremuri în care se pun mai des etichete persoanelor, decât pieselor vestimentare; când atitudinea e cea care dictează totul şi trasează linia fină de demarcaţie între sexy şi vulgar.

Acum, când privesc în oglindă văd reflexiile doamnelelor ce m-au influenţat. Regăsesc în hainele pe care le combin după placul meu, părticele din stilul lor. Şi-mi dau seama că stilul vestimentar e ca o punte printre ani. Şi nu e ca o îndeletnicire ce se “fură”, ci mai degrabă un mod de viaţă care se… “educă”.

Imagini pentru eu in oglinda
sursa: avocatura.com

Când aleg să port pantalonii Tommy Hilfiger, cu fason lejer, buzunare oblige şi călcaţi la dungă, în combinaţie cu o cămaşă albă, clasică, cu un imprimeu subtil şi un sacou roşu, casual din ţesătură netedă simt că sunt masculină şi feminină deopotrivă. Că am sobrietatea specifică sexului tare şi delicateţea sexului frumos. Că impun respect prin simpla prezenţă şi eman eleganţă prin atitudine.

tinuta
produse Answear

Când îmi încep dimineaţa într-o rochie neagră, mai ales în cea din tricot neted achiziţionată din magazinul Answear.ro sunt sigură că deşi poate ziua nu îmi va oferi prilejuri de bucurie, eu mă voi simţi formidabil în rochia mea accesorizată cu un batic din colecţia Desigual (din ţesătură subţire, ornamentată), cu o geantă bej, extrem de chic şi pantofi cu toc, bicolori, din piele întoarsă, foarte comozi. Simt că sunt pregătită să ţin piept oricărei provocări, că am arsenalul potrivit: un strop din eleganţa doamnei învăţătoare şi o fărâmă din rafinamentul stimabilei Coco Chanel. Că imposibilul devine posibil când cred în mine şi în visurile mele! Trebuie doar să spun POT şi VOI PUTEA!

ansss
produse Answear

În aritmetica modei 1+1= Style. În aritmetica stilului meu, eleganţa se măsoară în complimente, atitudinea în zâmbete furate, iar rafinamentul în priviri furişe, aruncate peste umăr.

 

Când vrei să te simţi bine-n pielea ta

Oriunde, în orice-mprejurare,

Caută-ţi stilul, păstrează-ţi delicateţea,

Oricând, fără-nfrigurare.answear-patrat

 

 

Crede în tine, femeie!

Hainele-ţi sunt aliat.

Answear e aici, şi c-o idee

Nimic nu-i greu, poţi fi de invidiat.

Etalează-ţi feminitatea, fii tu!.

Lumea-i a ta, îţi eşti propriul atuu.

|_->Coco  Chanel 🙂

Imagini pentru coco chanel citate
sursa :citatecelebre.ro

 

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016!

2 gânduri despre „În aritmetica modei 1+1= Style

  1. Modelul meu preferat în materie de orice, nu numai de moda, este Audrey Hepburn. Frumoasa, delicata, stilata, eleganta, rafinata… Anul trecut, când am avut probele cu parfumurile, am citit despre parfumul ei, numai al ei, L’Interdit – Givenchy. Mi-a placut mult ideea de a tine secreta reteta parfumului chiar si dupa moarte ei. Cica i se propusese sa o faca publica si parfumul sa-i poarte numele, dar a refuzat. Despre ea as fi scris, dar ar fi trebuit sa limitez o poveste de viata care merita mult mai mult decât câteva rânduri. Si-apoi, n-as fi „cuplat-o” cu niciun brand. Poate doar asemanari sa fac, dar numai atât. Sa n-o „deteriorez” cu stângacia mea!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

