Superblog

Sano Vita – Aliatul oamenilor sănătoşi

Când alții se gândesc la viața lor în urmă cu 20 de ani, îşi amintesc de anii zbuciumați ai tinereții. Când eu încerc să fac acelaşi lucru, trebuie să apelez la albumul de familie, să-mi arate el cine şi cum eram în primii ani ai vieții. Un bebeluş grăsun, un buflei cu obraji rotunjori, zâmbăreț şi pus pe şotii.

1531817_240149756153357_61303972_o
arhiva personala

Cu timpul, colăceii nu i-am mai regăsit decât în brutăria tatălui meu, unde mi-am petrecut anii copilăriei – printre cuptoare imense, malaxoare şi dospitoare, într-un decor ce părea veşnic iernatic, în contradicție cu temperaturile ridicate ale cuptoarelor,  izvorâte parcă din verile toride. Şi cum părinții mei dețineau pe vremea aceea şi un magazin alimentar, trebuie să recunosc că rafturile cu dulciuri deveniseră pentru mine un fel de „oala cu smântână” din poveştile lui Nică. Eram o zvăpăiată ce dădea iama în cutia cu acadele, cât ai zice „stai”, ce ar fi devorat la nesfârșit tot ce îi era interzis. Și credeți-mă, nu era vorba despre vreun fruct. Deşi mamei i-ar fi plăcut, la drept vorbind, să mănânc merele precum înfulecam bomboanele sau pufuleţii.

Dar, ce să-i faci, așa-i când ești copil:

 Dacă dulce nu e, nimic nu e…

raaaa

arhiva personala

 

                   Când am crescut și am mai înghesuit câțiva ani în sertarul vieții, mi-am dat seama că „dacă e dulce, să fie cu moderație”. Din copilul ce ar fi mâncat dimineața, la prânz și seara numai bomboane și chipsuri, m-am transformat într-o adolescentă atentă la silueta ei, iar mai târziu într-un adult grijuliu cu propria-i sănătate. E adevărat că nimic din ce îmi conturase atmosfera copilăriei nu mai există, brutăria și magazinul s-au transformat în camere de locuit, tata mi-a devenit înger pe când aveam doar 16 ani, iar mamă de mulți, mulți ani se împarte între România și Italia. Așadar, viața m-a responsabilizat, mi-a deschis ochii și m-a făcut să conștientizez că pentru fericirea și sănătatea mea eu sunt unica răspunzătoare. Că sunt ceea ce aleg să fiu. Că „a mânca” nu înseamnă numai „a supravieţui„, ci mai ales „a trăi„.

Numai când mă gândesc la momentele în care o bucățica de ciocolată m-a binedispus, când pâinea fierbinte m-a făcut să mă întorc de atâtea ori (măcar cu gândul) la copilărie, când plăcinta cu brânză dulce mi-a adus-o parcă pe bunica mai aproape…

Şi aşa cum spunea şi Socrate: „Oamenii de rând trăiesc ca să mănânce şi să bea. Oamenii de valoare mănâncă şi beau ca să simtă că trăiesc.”

 

Rețeta unei vieți sănătoase?

Din păcate nu am nicio baghetă magică sau vreo formulă secretă pe care s-o rostesc şi să-mi îmbunătăţesc viaţa cât ai clipi. Însă, îmi dau silinţa să ţin cont de anumite aspecte şi să-mi ghidez viaţa după un soi de principii şi nu reguli bătute-n cui care să mă transforme într-un roboţel. Aleg să-i dau vieţii gust, după propriul gust. Aleg să-mi fiu bucătar şi să-mi gătesc viaţa cu ingredientele potrivite mie.

Primul ingredient – zâmbetul

 „Zâmbetul este fericirea care se află chiar sub nasul tău.” (Tom Wilson)

Primul ingredient este zâmbetul sau și mai bine, zâmbetul transformat în râs. Îmi place să-mi condimentez viață cu voie bună încă de la primele ore ale dimineții. Pe lângă faptul că o “Zi în care nu ai râs, e o zi pierdută” (Charlie Chaplin), râsul e ca un fel de “jogging interior”, un “medicament” ce mă ajută să scap de stres, micșorând presiunea sanguină și sporind funcția imunitară.

Acest “ingredient” îl mixez întotdeauna cu doze mari de pozitivitate. La ce-i bun să mă încarc cu gânduri negre, când viață e atât de scurtă?

 Al doilea ingredient –  mișcarea

 Fericirea e doar la 10 minute de sport distanță.

 Îmi plac plimbările în natură, mersul pe bicicletă și întotdeauna îmi fac timp și pentru câteva exerciții fizice. După muncă și răsplată odihnă. Întotdeauna încerc să dorm cel puțin 8 ore și să nu mă culc la ore târzii, deși această ultima parte, recunosc, nu prea-mi iese.

Al treilea ingredient -Mese regulate

 Mesele regulate – secretul vieții sănătoase

Orele fixe de masă sunt foarte importante, căci reglează metabolismul glucidic, însă timpul nu este întotdeauna prielnic și sunt nevoită câteodată să absentez. Încerc să mănânc alimente neprocesate, integrale și variate. Să consum produse din cât mai multe grupe alimentare: macronutrienti (proteine, grăsimi, carbohidrați) și micronutrienti (vitamine și minerale). Şi foarte important – gătesc. Deşi până nu demult, gătitul mi se părea o activitate nu tocmai pe placul meu şi puţin imposibilă, am descoperit că şi eu pot, că bucătăria devine încetul cu încetul, nu numai locul în care se află frigiderul, ci locul în care îmi pregătesc “porţiile de sănătate”.

 Ba mai mult,  încerc după cum spune și o veche zicală : „să mănânc dimineața ca un rege și seara că un cersetor„. De ce? Pentru că micul dejun este cea mai importantă masă, o sursă de energie pentru întreagă zi, iar cina trebuie să fie uşoară, lipsită de mâncăruri grele şi bogate în calorii. De multe ori aleg să-mi prepar la micul dejun un shake de banane. De ce banane? Pentru că aceste fructe conțin potasiu, puține calorii, vitamine, calciu, magneziu, fier și zinc. Cum se prepară? Într-un blender se adaugă 250ml de lapte sau iaurt, 2 lingurițe de miere de albine și 2 banane coapte, se amestecă toate până la obținerea unei compoziții omogene. Simplu. Rapid. Sănătos și deloc costisitor.

 Nu mă dau la o parte nici când vine vorba despre super combinații cu iaurt- alimentul ce asigura doză potrivită de calciu, grăsimi și glucide. Îmi place să-l amestec fie cu fulgi de ovăz, fie cu semințe sau fructe uscate- surse excelente de proteine și vitamine.

CRISPY - FULGI DE OVAZ 250Gsuperblog-06

 

 

 Al patrulea ingredient- apa

 Unde-i apă este viață!

 Apa- băutură noastră cea de toate zilele. Nu știu dacă reușesc să beau în fiecare zi câte doi litri de apă, dar încerc pe cât posibil să mă hidratez corespunzător. Și pe cât de banal pare ,acest lichid, vital de altfel, are multe beneficii asupra organismului nostru: ne ajută să ne menținem supli, reduce stresul și ne reîncărca “borcanul” cu energie, hrănește pielea, ajută digestia și tonusul muscular. Cine ar fi crezut, nu? Apa- izvorul tinereţii.

Al cincilea ingredient

 La moderație înainte, la excese înapoi!

Cui nu-i place cafeluța la ibric însoţită de o ciocolată cu alune? Cui nu-i plac chipsurile cu paprika ori cartofii prăjiți? Cui nu-i plac băuturile carbogazoase ?

 Ei bine, mie îmi plac toate și nu am o lista cu alimente interzise lipită de perete. Mănânc și beau tot ce-mi poftește inima, însă întotdeauna încerc să nu exagerez. Consider că primul pas spre o viață sănătoasă l-am făcut în momentul în care am conștientizat responsabilitatea pe care eu o am față de mine. Eu trebuie să mă iubesc, să mă accept, să îmi doresc schimbarea și să lupt pentru ea. Eu sunt datoare față de mine.

Al şaselea ingredient –Sano Vita

 Sano Vita – Aliatul oamenilor sănătoşi

 Într-o lume plină de „e-uri„, aleg consoanele. Aleg Sănătatea, aleg Sano Vita. Este aliatul pe care-l am în demersul consolidării sănătății mele. De unde credeți că îmi refac stocul de semințe naturale din plante, de cereale, sucuri naturale ori fructe confiate?  Sano Vita e ca un “raft” al alimentelor naturale din cămară bunicii. E așa, ca un rai al produselor vegetariene,  organizat după regulile unei alimentații sănătoase.

Sano Vita e aliatul sănătăţii. Îţi pune la dispoziţie o gamă diversificată de produse naturale, de la cele de bază , din soia, seminţe ori fructe deshidratate, cereale sau paste, bauturi sau musli.

sanovita

Modul de preparare al celor 6 ingrediente

 Aceste ingrediente le mixez, le asezonez cu stropi de fericire și apoi le pun în cuptorul vieții mele, să se rumenească încet, să capete savoare și să-mi trezească neîncetat apetitul pentru viață. Pentru o viață sănătoasă, trăită frumos, cu plăcere, după propriu-mi gust şi cu ajutorul Sano Vita!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016, pentru proba sponsorizata de sanovita

2 gânduri despre „Sano Vita – Aliatul oamenilor sănătoşi

  1. Ce-mi place! Nu mai jonglezi doar cu „vorbele”, ci si cu literele! Uite, mie nu-mi trecea prin cap! Dar acum, pentru ca mi-ai atras atentia, vad ca pâna si numele firmei „Sano Vita” este echilibrat: o consoana, o vocala, o consoana, o vocala… 🙂
    Succes, Raluca! Si sa te mentii asa frumoasa si disciplinata cum esti! Sa nu te abati de la principii, în general, dar de la ale tale, niciodata!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

