Fără categorie

Ăsta-i visul, AIA-i casa!

Un vis şi-o necesitate mi se agăţaseră de-un colţ al minţii şi nu voiau să se desprindă sub nicio formă. Săptămâna aceasta năvăliseră peste gândurile mele, zguduindu-le din temelii. Era visul de a avea o casă a mea. Nevoia de a mă identifica în totalitate cu un locşor al meu. O casă clădită după ideile mele, o casă care să-mi reflecte personalitatea şi în care să mă regăsesc oricând, oricum. Deşi iniţial mi se părea nerealizabil acest vis, mi-am dat seama că nimic nu este imposibil, trebuie doar să îndrăzneşti să crezi în visul tău şi deja ai făcut primul pas în împlinirea lui.

Sunt o persoană calculată şi realistă, nu-mi place să mă avânt în furtună până nu-mi iau toate măsurile de siguranţă.  Aşa că am început să cercetez. Să mă documentez despre tot ce presupune construirea unei case, de la prima cărămidă şi până la cel mai mic obiect din decor.

La ce concluzie am ajuns?

Mi-am dat seama că cea mai bună opţiune este să apelez la un birou de proiectare, şi nu la unul orişicare, ci la AIA PROIECT. De ce? Pentru că specialiştii din cadrul acestei companii, îmi pot pune la dispoziţie o gamă diversificată de proiecte de casă optimizate, personalizate în funcţie de doleanţele şi necesităţile mele. În acest fel pot reduce multe cheltuieli. Un proiect de casă optimizat, elaborat de AIA PROIECT, prezintă o mulţime de avantaje, reduceri de până la 45% pentru tot ce înseamnă investiţia în construcţia casei şi costuri de întreţinere.sigla-2016

Mai mult, AIA PROIECT mă va ajuta să acord egală importanţă celor trei aspect de care trebuie să ţin cont în clădirea căsuţei mele:  FUNCŢIONALITATE, AMBIANŢĂ şi SPAŢIALITATE.

FUNCŢIONALITATEA

Când am în vedere un plan atât de important şi de lungă durată, e mai mult decât obligatoriu să-l proiectez gândindu-mă la viitor. Poate că nu ştiu ce-mi rezervă, dar ştiu cu siguranţă ceea ce-mi doresc: o familie. O familie pentru care viitoarea locuinţă să fie “acasă”, locul în ne simţim în largul nostru, un loc primitor şi confortabil.

Îmi doresc o casă cu parter şi mansardă, compartimentată în cel mai bun mod, astfel încât să-mi satisfacă necesităţile actuale şi viitoare.

casa.PNG

La parter vreau:

Un living spaţios în care să-mi primesc musafirii, să ne reunim cu toţii în jurul bradului de Crăciun, să stăm la poveşti sau să întreprindem activităţi distractive.

Imagini pentru living alb negru
sursa :casadex.ro

Două dormitoare, o zonă de luat masa, conectată la bucătăria deschisă, modernă şi dotată cu tot soiul de aparate şi electrocasnice menite să-mi uşureze munca şi să reducă timpul petrecut aici. Neapărat îmi doresc o cămară pe care s-o umplu cu bunătăţi făcute de bunica, de la magiunul parfumat, până la murăturile acrişoare. Tot la parter aş organiza o cameră de utilitate, un dressing imens şi o baie spaţioasă.

La mansardă aş vrea:

Două dormitoare, o baie micuţă, spaţiu de depozitare şi bineînţeles, un birou simpatic în care să mă retrag la sfârşitul zilei, să citesc o carte, să scriu ceva sau pur şi simplu să am câteva momente de singurătate, departe de haosul din stradă, de stresul de la serviciu, de tot ce înseamnă monotonie cotidiană.

sursa: imobiliare.ro

În exterior vreau un garaj mare, un loc unde să pot sorta şi depozita deşeurile menajere pentru a facilita eventuala reciclare a acestora, o grădină veselă , câţiva pomi fructiferi şi un foişor micuţ unde să-mi savurez în linişte cafeaua în dimineţile răcoroase.

Îmi doresc o casă în care să organizez spatiul în cel mai bun mod posibil, să-mi echipez încăperile corespunzător şi să reuşesc soluţionarea adecvată a instalaţiilor, asigurând astfel rezolvarea necesităţilor utilitare.

Mi-aş dori să am un sistem de încălzire în pardoseală, să merg iarna desculţă prin casă, sfidând viscolul de afară. Mă încântă şi ideea de a folosi panouri solare, căci, nu-i aşa, energia solară este gratuită, autonomă, inepuizabilă şi ecologică.

Dacă am rezolvat problema necesităţilor utilitare, trebuie să-mi îndrept atenţia şi către necesitatea de natură estetică. Nu-i de ajuns ca totul să fie util, ci trebuie să fie şi frumos. Să vin acasă cu plăcere, să mi se facă dor de ea în vacanţele prelungite şi să pot susţine că a mea e cea mai frumoasă, nu doar pentru că îmi aparţine, ci pentru că îmi place în totalitate şi mă regăsesc în fiecare colţişor al ei. Aşadar, ambianţa are un rol important.

AMBIANŢA

De la structura arhitecturală până la decorul interior ambianţa trebuie să rezoneze cu personalitatea mea. Îmi doresc o căsuţă în care elementele de design tradiţional să se îmbine cu cele moderne. Vreau ferestre termoizolante imense, să mă delectez vara cu peisajul multicolor al grădinii, să mă încarc cu energie primăvara când pomii înfloresc şi să meditez în tihnă iarna când totu-i alb şi la ferestre ţurţuri cu forme ciudate par păpuşi agăţate de acoperiş.

Iluminatul vreau să se bazeze pe senzori de mişcare, dar şi de lumină, totul să fie calculat în funcţie de lumina naturală.  Vreau să am o casă decorată în non-culori, în fiecare cameră însă, o pată de culoare regăsită în decoraţiuni sau mobilier să învioreze atmosfera.  O casă curcubeu cu decor minimalist! O casă personalizată! Şi personificată! Să mă întâmpine de cum i-am păşit pragul cu muzică ! Să mă simt ca o balerină în propria-i cutiuţă muzicală. Dar de mărimea unei case şi neapărat să fie spaţioasă.

Nu degeaba al treilea aspect important este:

SPAŢIALITATEA

Când mă gândesc la spaţialitate, mă gândesc la echilibru. Un echilibru lejer al suprafeţelor şi al volumelor obiectelor din decor. Să se combine toate suav, fără să-mi lase impresia că mă sufoc, că locuiesc într-o cutie de chibrituri şi toate năvălesc în calea mea. Prin ferestrele largi vreau să simt că natura îmi intră în casă, că-şi propagă frumuseţea peste tot ce mă-nconjoară. Vreau ca natura să facă parte din povestea mea! Să-mi intre-n casă şi să mă cuprindă-n braţe, indiferent de timp şi anotimp!

Vreau o casă aşa şi sunt sigură că o voi avea.Cu ajutorul celor de la AIA PROIECT, visurile prind aripi, iar casele viaţă.

caaaa

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016!

3 gânduri despre „Ăsta-i visul, AIA-i casa!

Lasă un răspuns

