Fără categorie

SEC!Vinul e sec! SECretul e altul!

3 septembrie 1952

 

13:43

        Plouă.  Oameni  cu priviri îngheţate stau ascunşi prin cotloane. Ieri, satul Lativoreg număra 13 victime lovite de maladie. Acneea, cum au numit-o după prima victimă,  a sădit teroarea în sufletele tuturor. Oare câţi vor mai fi atinşi azi de ploaia acidă?

18:22

         Ploaia s-a oprit de o jumătate de oră.  Câţiva săteni mai curajoşi au ieşit din casă, reluându-şi activitatea. M-a vizitat Mara. Un strop de ploaie scuturat din crengile nucului a atins chipul copilei sale, declanşând boala – câteva puncte negre pe frunte şi puţine coşuri adunate în jurul bărbiei. E a 14-a victimă.

 

23:20

Mă simt neputincioasă. În mini-laboratorul improvizat gândurile mi se îngemănează, fără însă a plăsmui ideea-minune. Leacurile băbeşti nu funcţionează.  Am nevoie de o cafea amară. Una răcită pe acel pervaz. Al ferestrei întredeschise. Să iasă aburii pe acolo ca rotocoalele de fum de ţigară. Ah! Vârful creionului s-a tocit. Stă lipit de buza lemnului. E târziu.

 

10 septembrie 1952

A trecut încă o săptămână.  Vârful creionului proaspăt ascuţit zgârie coala, parcă vrând s-o sfâşie.  A plouat mult. Numărul victimelor s-a dublat.  Lativoreg se transformă încetul cu încetul într-un sat fantomă. Când plouă, copiii nu se mai aruncă în băltoace, scufundându-şi tălpile în noroiul moale. Când plouă e urgie. Cocoşii încep a cânta, iar câinii scheaună a înfiorare. Întâiul tunet răsună ca vechiul clopot al bisericii. Şi nu, nu anunţă sărbătoare.

Îmi torn în pahar puţin vin. Vino şi tu, inspiraţie! Sec. Vinul e sec . Ca secunda asta. Ca ploaia ce cade în unde. Unde nimic nu mai e cum a fost. Fosteriana mea s-a ofilit de mult (timp) în grădină.  Grindină.

 

 

 

11 septembrie 1952

19:20

La orizont, cerul pare tivit cu o dungă lila. Am decis să-mi fiu propriul cobai de azi, aşa că m-am avântat în ploaie. Acneea s-a instalat treptat. De la orele dimineţii până acum, tenul meu se prezintă binişor. Ceea ce contează însă, este faptul că am făcut primul pas spre descoperirea secretului frumuseţii. Am primul ingredient. Soothex-ul –activul natural din tămâia indiană- are farmecul de a calma pielea şi de a reduce roşeaţa. Sunt încrezătoare.

12 septembrie 1952

9:00

Da! Cafeaua este ca un magnet ce atrage cele mai bune idei. Savurând azi o cafea la ibric, după cum mi-e obiceiul, mi-am amintit despre nişte chestii interesante citite într-un ziar, prin vara lui 1950. Articolul era despre puterea benefică a zincului şi a acidului oleanoic asupra pielii aşa că, fără să mai stau pe gânduri am mixat cele trei ingrediente.  Dar mi-am dat seama că nu e de ajuns…Of! Şi nici cafea nu mai am.

20 decembrie 1952

Azi e zi de aşternut cuvinte. Azi e zi de poveste. Au trecut vreo 3 luni. A plouat mult. În satul nostru nu se mai ştie numărul persoanelor afectate de acnee.  Nici vorbă de zăpadă anul ăsta. Nu vom împodobi brazi, ci locuinţe. Lacustre.

Beau! Beau de fericire! Acelaşi vin sec. Nu mi-a secat de tot inspiraţia. Ba din contră. A înflorit iarna asta ca fosteriana primăvara.

Am preparat vitamina H3. Are la bază procaina. Restul ingredientelor le-am mixat cu puţin Pantenol (are un efect cicatrizant) şi cu Irgasan DP 300 pentru efectul  antimicrobian. Am obţinut o cremă. Hipoalergenică. Fără parabeni. O cremă antiacneică.  După ce am folosit-o câteva săptămâni, aplicând-o de două ori pe zi pe tenul curat, am observat că pustulele, comedoanele şi roşeaţa s-au diminuat considerabil.  E zi de victorie! E zi de atac împotriva acneei. E ziua în care Gerovital H3 Derma + a salvat satul Lativoreg!

Cremă antiacneică gerovital-derma5

 

 

 

 

 

 

24 decembrie 1952

Plouă. Plouă sacadat.  Atenta-mi privire fuge departe, în stradă.  Dăinuie chicotele şi veselia.  Iar copiii dansează în băltoace.  Va fi un Crăciun de neuitat anul acesta. Cu ploi reci şi dese, cu umbrele colorate, curcubeie agăţate pe cer şi bineînţeles, c-un pahar cu vin sec…SECretul meu e că sunt doctor în frumuseţe.  Secretul tău care e?

PS: Dacă te-ai întrebat cititorule, de ce tocmai anul 1952 şi de unde până unde această denumire a satului, ei bine…. 1952 este anul în care Ana Aslan a preparat pentru întâia oară vitamina H3 ce a stat la baza conceptului Gerovital H3, iar în ceea ce priveşte cuvântul Lativoreg, citeşte-l de la dreapta la stânga şi vei afla răspunsul.

PPS: Soothex -ul, zincul, acidul oleanoic,pantenolul si irgasanul DP 300 sunt ingredientele cremei antiacneice Gerovital H3 Derma+.  Foloseşte-o cu încredere! 

Şi deşi ploaia a avut o conotaţie negativă în povestea mea, în realitate iubesc ploaia.  De la primul fulger până la ultima culoare a curcubeului!

I got lost in a world of books, coffee, and sunshine today!!! Sunshine, books, and coffee are a much better way to get lost!! <3:

sursa: Pinterest

 

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog2016, pentru proba sponsorizata de  Farmec

 

7 gânduri despre „SEC!Vinul e sec! SECretul e altul!

  1. Lativoreg, regiunea Cemraf… povestirea te poarta cu gândul la zilele alea ploioase, murdare, triste, ale secolului al XVIII-lea. Mie asa mi se arata! Ah! Stiai ca atunci s-a inventat samponul? Si ca de-atunci dateaza primele vaccinuri? 🙂
    Dragut, Raluca! Succes!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

