Superblog

Călătorul n-are vârstă!

Ryan păşea din nou pe drumul acela de ţară ce şerpuia printre casele vechi şi lăsând în spate un sat întreg, se oprea în faţa căsuţei bunicului său.  Aceiaşi pereţi lipiţi cu pământ reavăn după care se ascundea în copilărie, păreau acum nişte statuete încovoiate în bătaia vântului. În curte, grămăjoare de crengi uscate şi frunze moarte erau spectatoare la simfonia copacilor dezgoliţi.

În prispă mirosea a nuci verzi. Acel parfum de coajă crudă îi penetra gândurile, reînviind o serie de amintiri:

“Colosseumul Ryan, acel amfiteatru solemn, e o minune a lumii…” Aşa îşi începea bunicul povestea despre istoria Antichităţii, în timp ce micuţul Ryan sorbea fiecare cuvinţel şi înfuleca lacom nucile sparte în căuşul palmei.

Colosseum At Sunset

Aruncă o ultimă privire icoanei lui Hristos ce trona prăfuită deasupra uşii, îşi încleştă pumnul sperând să poată controla avalanşa de emoţii şi păşi în casă.  Uşa începu să scârţâie, iar din odaie se auzi strigând: “Cine e acolo? Tina, tu eşti?”

-Sunt eu, bunicule, Ryan!

Urmă o clipă de tăcere. O clipă cât doi ani. Doi ani de dor şi aşteptare. Mâinile bunicului începură să tremure a emoţie în timp ce lacrimile îi brăzdau chipul îmbătrânit.

Se îmbrăţişară prelung.

***

– Acum spune-mi, dragule, cum îţi merge cu avioanele alea?

– Bine, foarte bine, bunicule! Compania noastră Ryanair are peste 1800 de zboruri zilnice, ne-am extins la 200 de destinaţii zboruri ietine in 33 de ţări. Chiar acum vin de la Bucureşti, am fost la o conferinţă şi am anunţat orarul de vară pentru 2017. Operăm cu 4 aeroporturi din ţară şi punem la dispoziţie 13 rute din Bucureşti, una din Craiova, două din Oradea şi şapte din Timişoara.ryanair-aircraft-12

-Oh, copile! Sunt aşa mândru de tine…ştiam că ai să devii om mare.

-Am avut cel mai bun exemplu! Şi îţi voi fi mereu recunoscător că m-ai învăţat să trăiesc simplu şi frumos. Să fiu ambiţios şi să nu uit nicicând că rădăcinile mele stau înfipte aici, pe drumul ăsta de ţară unde Dumnezeu a sădit întâia oară bunătatea.  Şi înainte de a mai spune ceva, vreau să-ţi fac o propunere. Miercuri am o conferinţă la Roma şi vreau să vii cu mine. Ştiu că ţi-ai dorit dintotdeauna să vizitezi Colosseumul, aşa că hai, hai cu mine.

-Vai, Ryan, dar cum să mă urc eu în aeronavele alea? Dacă se prăbuşesc? Eu vreau să mor aici, pe patul meu, în odăiţa mea. În plus, trebuie să coste o avere…şi nu, nu vreau să suporţi tu toate cheltuielile, ştii cât sunt de orgolios.

– Bunicule, ştiu că eşti de neclintit când îţi propui ceva, dar vreau să te anunţ că avem cele mai bune servicii city break low cost. Să-ţi explic: un bilet tur-retur costă doar 20 de euro, adică nici mai mult, nici mai puţin de 90 de lei. Iar în ceea ce priveşte siguranţa, crede-mă, nu ai de ce să te temi.

turretur-Băiete, sună minunat tot ce spui, dar măcar de-aş fi fost în floare vârstei… Sunt prea bătrân pentru călătorii, prea bătrân chiar şi pentru a visa la ele.

-Nu, nu spune asta! Niciodată nu suntem prea bătrâni pentru a călători. Ne naştem călători. Unii pribegim pe răzoarele necunoscutului, alţii poposim în locuri familiare. Deşi ne întoarcem mereu la cuibul nostru,  niciodată nu ne oprim din hoinărit, măcar că-i doar cu gândul. Aşa că nu mai spune nimic şi mergi şi pregăteşte-ţi bagajele. Apropo de asta, să ştii că-ţi poţi lua două bagaje de mână gratuite. De restul mă ocup eu. Intru de îndată pe aplicaţia mobilă Ryanair şi urmând 3 paşi simpli rezerv biletele.

***

Bunicul îşi ocupă locul de la geam şi tăcu. Privea în gol cu mâinile împreunate, iar broboanele de sudoare ivite pe frunte ascundeau o emoţie înăbuşită. În sufletul său clocotea un sentiment sincer de teamă amestecat cu fericire şi mirare.  Avionul decolă, iar în curând forfota pasagerilor încetă. După un timp, liniştea aceea mormântală fu străpunsă de un strigăt grav:

– Fă staţie aici, pilot! Lasă-mă aici în nori, să nu mai urc o dată când mi-o veni ceasul. Lasă-mă aici, să-mi cânt fericirea, să-mi fac harpă din norul ăsta şi să levitez în voie.

Pe chipul pasagerilor se aşternu zâmbetul, în timp ce gândul le zbură acasă. La bunici. La acele fiinţe calde ce şi-au purtat cu demnitate povara prin viaţă, acele fiinţe care în pragul sfârşitului au curajul să ia moartea în râs cu o luciditate rece.

Ryan schiţă un zâmbet fin şi îl bătu uşor pe mână, vrând parcă să îi alunge toate gândurile, toate temerile, toate dorurile.

***

-Încă puţin şi am ajuns la Colosseum, bunicule.

Bătrânul făcu ochi mari, grăbi pasul şi începu să se închine de îndată ce anticul amfiteatru se aşternu somptuos în faţa sa. Şi atunci rosti:

-Colosseumul, dragule, acest amfiteatru solemn, e o minune a lumii…

Colosseum

Acest articol a fost scris pentru proba a 2-a a competitiei SuperBlog 2016, sponsorizata de Ryanair! ❤

Sursa foto Colosseum: http://pcwallart.com/
26 de gânduri despre „Călătorul n-are vârstă!

  1. Frumos, Raluca! Citindu-te, mi-o imaginez pe mama, care nu a zburat niciodata. Ne spune mereu ca, daca ar fi sa se întâmple, nu s-ar bucura pe deplin de calatorie daca n-ar însoti-o în „aventura vietii” macar una dintre persoanele dragi ei. Concluzia: calatorim cu Ryanair! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

      1. Ba da! Am fost pâna în tocul Italiei, în Puglia. De acolo este el. Am fost si la Milano, si la Venetia, si la Verona, la Jesolo… La Roma am dori sa stam mai mult, asa ca asteptam momentul potrivit.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

