Fără categorie

Black tie cu zâmbet!

                Zâmbiţi, vă rog! De fapt, nu! Doar zâmbiţi. Oricum altă opţiune nu aveţi.  Viaţa ne aruncă într-un carusel al stărilor contradictorii, de la agonie la extaz, aşa că nu ne rămâne decât să ne pictăm un zâmbet larg pe faţă. Şi asta chiar dacă în unele momente simţim cum problemele dau cu noi de pământ şi începem să ne lamentăm. Cu toţii am susţinut cel puţin o dată că probleme ca ale noastre nu are nimeni, că nu mai avem puterea de a ne ridica şi de a o lua de la capăt.

  • Şi atunci apare întrebarea: Ce ne-am face dacă viaţa nu ne-ar arunca pentru o zi în arena problemelor, ci în Groapa Marianelor?

Cu răul nu e bine, dar nici cu binele nu e bine, căci nu ştim cum să ne purtăm. Suntem crispaţi şi neîncrezători când vreun vis ni se îndeplineşte şi de teama efemerităţii uităm să savurăm momentul. Nu îndrăznim să zburăm spre culmi aparent imposibil de atins. Luăm “nu pot-ul” în braţe şi ne cuibărim în zona de confort.

  • Şi atunci apare întrebarea: Preferăm să rămânem o viaţă întreagă nişte Icari întemniţaţi în propriile constrângeri sau avem curajul, chiar şi pentru o secundă să ne făurim aripi din năzuinţe şi să zburăm spre a ne depăşi limitele?

                Da, articolul acesta este despre alegeri. Despre tot soiul de alegeri…căci, aşa cum am mai spus, alegerile ne definesc. Iar când viaţa ne dă ocazia să strălucim, eu zic să alegem să fim diamante, şi nu cioburi de sticlă învelite-n staniol. E adevărat, acest lucru stă şi în capacitatea fiecăruia de a mixa ingrediente după propriul gust, însă pentru o reţetă de succes, simţul măsurii e esenţial.

                 Dacă veţi întreba o femeie care i se par cele mai grele alegeri pe care trebuie să le facă, indubitabil, în top 5 se află alegerea vestimentaţiei pentru un eveniment. Şi decizia devine cu atât mai dificilă cu cât evenimentul are la bază un dress code black tie. Cu toatele ne temem să nu dăm cu bâta-n baltă şi din sirene să ne transformăm în caracatiţe diforme, împodobite ca bradul de Crăciun. Stăm cu orele în faţa oglinzii, probând haine pe bandă rulantă şi implorând zeiţa oglindă să ne lumineze cu o idee salvatoare.

              Ies atât de lejer cuvintele astea la suprafaţă, căci nu demult am trecut printr-o experienţă similară. O seară  răcoroasă de sâmbătă, o invitaţie la bal, un dress code black tie. Cum m-am pregătit? Deşi mi-ar fi plăcut să dau bir cu fugiţii (de teama de a gafa) şi să mă ascund la capătul pământului, poate chiar în  Groapa Marianelor( că tot o menţionasem mai sus), am decis să fac faţă provocării. Am ales să îmi testez limitele şi să îmi compun o ţinuţă cu un aer şaizecist ce emană eleganţă şi rafinament.

Vă las mai jos reţeta –O ţinută black tie savuroasă 

cu care m-am gătit

într-o seară de toamnă răcoroasă…

Am ales o rochie neagră vintage. Da, da, vintage, croită în stilul celor purtate de superba Audrey Hepburn. Din fericire, acest tip de croială se potriveşte oricui. Dar de ce neagră? De ce peste genunchi?

rochie.PNG
Sursa

                   Aşa cum poate ştiţi, negrul este şi va rămâne elegant, indiferent de timp şi anotimp.Şi pe lângă faptul că niciodată nu poţi da greş când alegi o rochie neagră, am ţinut cont şi de codul vestimentar black tie ce sugerează evitarea culorilor foarte deschise şi a ţinutelor exagerat de colorate. Chiar nu mi-aş fi dorit ca printre doamne şi domniţe în haine alese să mă simt ca zâna curcubeu.

Imagini pentru black is elegant quotes
sursa

                       Dacă în ceea ce priveşte alegerea culorii am rămas în zona black tie, lungimea rochiei mă scoate puţin din acest tipar ce impune cu precădere rochiile lungi. Nu mi-am dorit să mă simt ca o sărmăluţă înfofolită ce merge ca pe ace, de teamă să nu mă împiedic în rochie şi să mă rostogoleasc pe podea ca o chifteluţă prin făină. Cât despre rochiile scurte, nici nu mai încape vorbă. Am fugit de ele ca uleiul de apă.

                             După alegerea rochiei urmează degustatul…pardon, probatul. Am îmbrăcat-o uşor, cu infinită atenţie pentru a nu-i strica textura fină. Să nu care cumva să o mototolesc şi să mă trezesc la bal îmbrăcată într-o salată creaţă. Bun! După ce am terminat, am adăugat nişte accesorii finuţe, dar de mare efect, am asezonat întreaga ţinută cu un clutch simplu şi bineînţeles  cu nişte Stilettos. Nu puteau lipsi pantofii cu toc – sunt ca sarea în bucate. Imaginaţi-vă doar, cum aş fi arătat dacă mă prezentam la bal într-o rochie super elegantă şi o pereche de şlapi!? Ce motan încălţăt? Eram direct bomboana de pe colivă.

                            Toate bune şi frumoase până s-a amestecat mama în „ciorba” mea şi m-a asaltat cu nişte comentarii picante ce m-au scos din pepeni: “Că tivul nu stă bine, că decolteul e nu ştiu cum”. Am tăcut molcom în timp ce pe dinăuntru fierbeam ca mustul din butoi. Când însă mă pregătisem să iau poziţie şi să sting focul ăsta al criticilor acide, s-a petrecut întâmplarea şi s-a întâmplat petrecania: mi-a sărit nu doar muştarul, ci şi fermoarul. S-a desfăcut ca o păstaie, lăsând frumuseţe de spate să iasă la înaintare.

                              Ce am făcut? Am zâmbit! Nu, nu m-a rugat nimeni să zâmbesc! Poate în altă situaţie mi-aş fi plâns de milă şi m-aş fi considerat cea mai ghinionistă persoană din lume, dar aveam de data aceasta o soluţie.  The answer is Answear.com În acest magazin multibrand ce s-a deschis prin 2010 în Polonia, găsisem luna trecută o rochie de ocazie pe gustul meu şi pe care mi-am achiziţionat-o fără să stau pe gânduri. M-am desfătat minute în şir pe paginile magazinului online cu jind, recunosc, pentru toate acele accesorii, haine şi încălţări diverse, aparţinând celor mai moderne mărci din lume. Produse 100% originale, transport gratuit. Ce-mi mai puteam dori?

                                  Revenind însă la reţeta propusă, am dres problema, nu cu smântână, cum drege mama ciorba, ci cu frumoasa rochie din colecţia Simple. Am păstrat accesorizarea, mi-am coafat părul într-un coc lejer, m-am machiat discret şi eram gata – ca scoasă din cutie.

Rochii şi tunici Elegant  - Simple - Rochie
sursa

                                 Sunteţi curioşi să aflaţi cum a fost la bal? Ei bine, am primit numeroase complimente. Am roşit. M-am ruşinat. M-am crispat. Dar mi-am dat seama că las să pălească cel mai frumos accesoriu pe care îl aveam la purtător: zâmbetul. Şi am zâmbit!

Zâmbiţi şi voi!

Imagini pentru zambet
sursa

 

Acest articol a fost pregătit cu migală şi zâmbet pentru prima proba a competiţiei SuperBlog 2016, sponzorizată de     Answear

10 gânduri despre „Black tie cu zâmbet!

  1. Azi era „Ziua Mondiala a Zâmbetului”? Parca…
    Da, Raluca! Un articol pe masura asteptarilor! Dar, ma chinuie o întrebare! De ce eviti rochiile scurte? Daca tu, cu un corpulet atât de delicat si picioare lungi si frumoase eviti, cine sa le îmbrace? Cred ca ti-ar sta nemaipomenit!
    Succes si la fel de multa inspiratie în continuare!

    Apreciază

    1. Da, azi a fost „Ziua zambetului”, dar cand am conceput articolul habar nu aveam ca exista si o astfel de zi. Cat despre rochiile scurte, purtam mini in tineretea mea apusa :))) Acum imi plac rochiile si fustele pana la genunchi! De ce ? Nu stiu!Poate din cauza/ datorita viitoarei profesii :))

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

