Fără categorie

Am ales Golden Tulip Times. Am venit. Am învins.


Nu trebuie să arzi cărţi ca să distrugi o cultură. Ajunge să faci ca lumea să nu le mai citească.

Ray Bradbury

Cred cu tărie că ţara noastră alunecă abrupt spre o cultură a inculturii. Că oamenii în general şi elevii în special se feresc de cărţi de parcă ascund vreo boală contagioasă. Şi mai cred că pentru un profesor de limba şi literatura română cel mai dureros este să-şi vadă elevii cum manifestă un dispreţ atroce faţă de tot ce înseamnă lectură, literatură şi cuvânt scris. Şi nu mă refer aici la limba mutilată pe toate reţelele de socializare, ci la acel cuvânt născător de idei, sentimente şi poveşti.

M-am simţit datoare şi mi-am dorit să fac ceva, ceva concret, diferit de toate sfaturile pe care le-aş putea da, care ar prinde roade mai mult sau mai puţin. Aşa că am demarat un proiect educaţional intitulat „FACE A BOOK, NOT FACEBOOK!”

 Nu este neapărat un demers anti-Facebook, ci mai mult o tentativă de a determina elevii să-şi regândească priorităţile şi să aibă curajul să descopere fantastica lume a cărţilor. Şi cum mi-am dorit ca acest proiect să nu rămână numai la nivel local, mi-am luat inima în dinţi şi am lărgit orizontul, cooptând profesori din toată ţara.

Mi-am dorit ca evenimentul de prezentare să aibă loc în capitala ţării noastre căci, nu-i aşa, toate drumurile duc către Bucureşti. După câteva căutări online m-am decis să aleg ca locaţie a evenimentului,  Hotelul Golden Tulip Times, deoarece este situat în apropierea Centrului Istoric, facilitând accesul spre centrul oraşului, Palatul Parlamentului sau Arena Naţională. Astfel, cu siguranţă vor reuşi să găsească cu multă uşurinţă locaţia, până şi cei mai dezorientaţi invitaţi. Pentru cei care vin cu autoturismele proprii m-am asigurat că voi alege o locaţie care să aibă şi parcare. Totodată, am considerat că este cea mai bună opţiune, ţinând cont de faptul că anumiţi profesori participanţi la eveniment şi-au manifestat dorinţa de a înnopta acolo. În camerele moderne ale hotelului, single, duble twin sau matrimoniale, pentru fumători sau nefumători, dotate cu Internet wireless, aer condiţionat, cablu TV şi minibar invitaţii vor beneficia de confort şi relaxare.

Ştiu că mă pot baza pe ajutorul personalului profesionist de la hotel şi voi reuşi să pun la punct cele mai mici şi delicate detalii. Un personal calificat, amabil şi deschis spre satisfacerea nevoilor şi dorinţelor organizatorilor de evenimente reprezintă un mare plus şi un factor determinant în alegerea unei locaţii.

Golden Tulip Times deţine un Centru de Conferinţe situat la etajul 9. Dintre cele trei săli (Belvedere, Panorama, Ronda) am ales Panorama, datorită superbei privelişti spre Palatul Parlamentului, spaţiului generos şi luminii naturale ce conferă un impresionant impact vizual. În opinia mea, într-un asemenea demers de convingere a profesorilor să se alăture proiectului, contactul vizual are un rol extrem de important, iar aşezarea strategică în formă de U, sugerează faptul că tuturor li se acordă aceeaşi atenţie şi însemnătate, situându-se pe treapta egalităţii.

Un alt punct forte al acestei locaţii este reprezentat de echipamentul tehnic performant care îmi este pus la dispoziţie, asigurându-mă astfel că mesajul va fi transmis într-un mod cât mai elocvent, plăcut şi uşor de înţeles. În acest sens este facilitată şi activitatea speakerilor, conturându-se o atmosferă atractivă şi inedită.

Pentru cei 25 de invitaţi am pregătit ecusoane personalizate care să sublinieze importanţa acestora căci, în opinia mea profesorul are frumoasa misiune de a sădi în elevii lui, sămânţa curajului şi a puterii de a lupta pentru ceea ce îşi doresc sau, mai simplu spus „Profesorul este un îndrumător de visuri”.

La intrare vor primi de asemenea şi un „Ghid al invitatului” care va cuprinde atât programul evenimentului, cât şi informaţii utile despre modul în care pot ajunge în puncte cheie ale oraşului( gară/aeroport) sau în alte locuri turistice din împrejurimi ce merită vizitate. În acest ghid se pot regăsi şi serviciile pe care Hotelul Golden Tulip Times le pune la dispoziţie.

De asemenea, invitaţii vor beneficia şi de mici gustări, băuturi răcoritoare sau cafea, amenajate elegant pe măsuţe, urmând ca după încheierea evenimentului de prezentare să-şi răsfeţe papilele gustative în restaurantul Good Old Times care îmbină armonios tradiţionalul concept românesc „mâncare pentru suflet” şi decorul modern conturat în note minimaliste. Pentru cei care doresc să socializeze mai mult, Cafe Times este cel mai potrivit loc pentru a sta la poveşti învăluite în aroma unei cafele de calitate.

În cadrul acestui eveniment profesorii vor fi familiarizaţi cu obiectivele proiectului şi cu activităţile propuse în cadrul acestuia cum ar fi : „Bibliotecar pentru o zi” ( Elevii vor vizita biblioteca judeţeană şi vor avea ocazia de a descoperi o întreagă lume a cărţilor, dirijată bineînţeles de un bibliotecar.). „Naşterea unei cărţi” (Activitate ce constă în vizitarea unei tipografii şi urmărirea procesului care stă la baza creării unei cărţi) şi multe altele. Toate aceste activităţi vor fi prezentate cu ajutorul video-proiectorului. După încheierea prezentării este aşteptat feedback-ul participanţilor, propuneri, sugestii, punându-se la punct detaliile unui/unei parteneriat/colaborări.

În încheiere invitaţii vor primi câte un cadou surpriză, o mică atenţie în semn de mulţumire pentru participare, răbdare şi implicare.

Cred cu tărie că reţeta unui eveniment de succes stă în determinarea, perseverenţa şi buna gestionare a resurselor de către un organizator dornic de reuşită, locaţia aleasă putând fi „sarea din bucate” (în cazul unei alegeri inspirate, aşa cum am făcut-o eu) sau „musca din lapte” (în cazul alegerii unei locaţii care să îngreuneze sarcinile).

Am ales Golden Tulip Times. Am venit. Am învins.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016!

11 gânduri despre „Am ales Golden Tulip Times. Am venit. Am învins.

    1. Va multumesc mult, dna Adriana! Prefer sa raman pe doi, in urma dvs! Ar fi perfect! Dar, mai e mult pana departe si sunt realista! Si ceilalti au articole foarte bune, iar competitia e stransa! Va pup! Si mult succes! Sa ramaneti unde sunteti si eu in urma dvs…sper totusi, nu prea departe! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      1. Mai, copil frumos, eu sunt prima data pe aici și sunt bucuroasa de tot ce traiesc. Nu am citit multe articole, citesc cum imi pica la indemana si din „cercul” pe care il am, de o vreme. Tu ești o surpriza plăcută. Eu nu țintesc nicăieri pentru că mi-e teamă. Eu il vedeam castigator pe Eugen Zavoianu. Tie, orice ai spune, iți prevad viitor frumos. ESTI INVENTIVA, IMPREVIZIBILĂ, VESELĂ. Mai am o rugăminte. Spune-mi Adriana. E mai plăcut așa. Măcar virtualul să elimine unele bariere. Să fim sănătoase să încheiem cu bine ce am început. E perfect, nu am așteptări, pentru că nu vreau dezamăgiri. Dar numai faptul că am cunoscut oameni in plus, exact cum spui tu cu articole incredibile, e un plus. Mare. Seară bună, Raluca!

        Apreciat de 1 persoană

      2. Eu sunt la a doua participare la SuperBlog si prima participare la Spring SuperBlog! Deci, cam noua si eu :D. Aveti dreptate intru totul! Si eu am descoperit multi oameni frumosi, talentati, minunati! Si da, ei sunt cel mai mare „premiu”pe care l-am putea castiga! Eu zic sa ramanem realiste, dar sa ne pastram speranta si latura visatoare! Si sa stiti ca oricat as incerca sa va tutuiesc, nu pot! Si nu e vorba de varsta, ci de respect! Va pup!

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

