Superblog

Amintire

I-am înmânat jurnalul Sarei. Azi face 18 ani.

„Draga mea,  cum niciodată nu am reuşit să plec în vacanta cu work and travel, de data aceasta s-a ivit ocazia de a face un circuit turistic. Şi am acceptat fără să clipesc. Ne aşteaptă cinci zile împreună. Poate ultimele. Dar ce mai contează? Îmi îndeplinesc un vis şi te am aproape. Ce poate fi mai frumos?

Şi bineînţeles, am ales să imortalizez toate clipele minunate în acest #jurnaldecălătorie.

ZIUA I

 E ziua plecării. Sunt tare emoţionată. Ne-am trezit dis-de-dimineaţă, lucru care ţi-a cam displăcut se pare,  pentru că mi-ai dat un ghiont de toată frumuseţea. Dar  te-am mângâiat puţin şi te-ai liniştit. La ora 5 eram deja în aeroport cu ghidul, aşteptând nerăbdători îmbarcarea în avion. Aveam sufletul strâns ghemotoc – era primul nostru zbor. Am zis o rugăciune, m-am închinat ca şi cum aş fi fost în faţa unui altar şi am aşteptat cuminţică decolarea.

La 9:40 eram în Valencia. Zborul a decurs perfect. Tot alaiul de nori ce îl lăsam în urma noastră îmi oferea o stare de ireal. Mă simţeam ca Jasmine pe covorul fermecat. Eram eu, dar nu mă simţeam eu. Să fi fost din cauza ta? Pentru că acum, în final, nu mai eram singură?

În Valencia a urmat o vizită de o oră şi jumătate prin centrul istoric şi Oraşul Artelor şi Ştiinţelor. O îmbinare de stiluri arhitectonice se revărsa dinaintea noastră, de la Gotic, Baroc până la Art Nouveau. Fascinată de cărţile lui Dan Brown am vizitat Catedrala si Iglesia y Torre de Santa Catalina(cel mai important obiectiv din centrul istoric), unde pe partea dreaptă se află capela ce adăposteşte „Sfântul Graal”. Paşii ne-au purtat şi la Muzeul Taurilor, Muzeul Istoric al Municipalităţii din cadrul primăriei, Muzeul de Arte Frumoase şi alte câteva biserici. Tot drumul ai fost „tăcută”, draga mea…

Of! Dacă „tăceam”, liniştită rămâneam. Când am ajuns în Oraşul Artelor şi Ştiinţelor, ai început să te agiţi ca un copil care are dinaintea ochilor o mare de jucării şi nu ştie pe care să o aleagă. Iar eu, eu eram mai mult decât încântată. Nu de atitudinea ta (sincer erai cam brutală), ci de proiectul futurist fabulos reprezentat de întregul oraş. Mă simţeam ca-ntr-un film SF, ca un individ din Evul Mediu ce păşeşte pe un tărâm contemporan. Muzeul Ştiinţelor pare un întreg laborator populat de maşinării stranii în care experimente fizice prind viaţă. Aquarius, un adevărat Pământ în miniatură, locuit de păsări şi peşti de pe tot globul, mi-a amintit de copilărie şi de prima mea vizită la Zoo, prima dată când văzusem atât de multe animăluţe laolaltă.

La ora 18 am plecat din Valencia şi ne-am cazat în zona Amposta.

Orasul Artelor si Stiintelor

(Orasul Artelor si Stintelor)

Ziua II

După servirea micului-dejun  ne-am deplasat la Barcelona, realizând un tur cu autocarul pe traseul: Portul Olimpic, casele Gaudi, Piaţa Spaniei,  Piaţa Cataloniei. Aici am făcut un popas pentru vizitarea bisericii Sagrada Familia. Biserica (neterminată) are 18 turnuri, în ordinea înălțimii reprezentând pe cei 12 apostoli, cei 4 evanghelisti, Sfânta Fecioară și, cel mai înalt turn, pe Iisus Hristos. Impunătoarea clădire m-a amuţit. Eram ca un curios ce mărşăluia în tăcere prin acest sanctuar sacru. Linişte mormântală. Doar tu ce dansai nestingherită înăuntrul meu.

După acest tur superb, ne-am intors la hotel. Mă simţeam obosită. Tu visai.

(Sagrada Familia)

Ziua III

A treia zi mi s-a părut tareee lungă, cred că şi ţie după cum te-am simţit. Am mers la Mănăstirea Montserrat, o mănăstire benedictină aflată la o altitudine de 720 metri. Să ştii că m-am rugat pentru tine, pentru liniştea şi fericrea ta, pentru noi. După această minunată incursiune în trecut a urmat un tur al Andorrei.  A fost plăcut. O altfel de lume într-o altă lume. O ţară mică, prosperă, o „Andorra” minunată (Numele „Andorra” provine de la cuvântul navarez andurrial, care înseamnă țară acoperită de tufe.)

Zi plăcută, draga mea… aşa a fost. Iar calmul tău mi-a dat de înţeles că şi ţie ţi-a plăcut, nu-i aşa?

(Manastirea Montserrat)

Ziua IV

Ziua destinată mării. Excursia pe Costa Brava, în staţiunile Blanes şi Callela a fost o adevărată încântare. Combinaţia dintre munte şi mare, golfurile pitoreşti cu plaje atrăgătoare este de-a dreptul edenică. M-am plimbat cu picioarele desculţe pe ţărmul mării şi m-am gândit la tine. Că nu voi mai retrăi niciodată acest moment. Dar sunt bine, ştiu că ce va urma, va fi o adevărată călătorie cu peripeţii şi lucruri bune, şi va fi doar a ta. Sper să mă bucur şi eu de ea…cât mai mult timp.

(Costa Brava)

Ziua V

Iată că a venit şi ultima zi din circuitul nostru turistic. Am rezistat eroic! Amândouă! Astăzi Acvariul, Muzeul Picasso şi Parcul Guell îşi deschid porţile pentru noi. Situat în inima Barcelonei, Muzeul Picasso găzduit de cinci palate medievale, este un omagiu adus marelui pictor. O întreagă viaţă surprinsă în tablouri. Ce frumos!

Am încheiat şi noi, o magică experienţă, cu o plimbare în Parcul Guell ce m-a surprins prin elementele arhitectonice inedite. Pace…iubire..oameni zâmbitori…

La 19:05 eram în avion, mi-era dor de pământul nostru. De momentele în care eram doar noi două, departe de agitaţia de afară. Mi-era dor să-ţi cânt, copilul meu.”

Prin uşa întredeschisă priveam chipul Sarei. Brăzdat de lacrimi şi dor.  Strângea jurnalul la piept ca pe o comoară de nepreţuit. Ceea ce şi era. O ultimă amintire de la mama ei. Era prima oară când i se adresa direct…prin intermediul acestor pagini. Am intrat încet, fără să-i perturb liniştea. M-a cuprins în braţe. Plângeam amândouă. Îmi cunoscuse sora doar din fotografii şi din poveştile pe care i le spuneam zilnic despre ea. M-am depărtat puţin de Sara şi i-am întins un plic. Cadoul meu pentru aniversarea ei. Un bilet de avion. Va realiza acelaşi circuit turistic pe care îl făcuse şi mama ei în urmă cu 18 ani. Aşa cum călătoriseră împreună şi sora mea o ştia şi o simţea acolo, în pântecul ei, la fel va călători ea acum, ştiindu-şi mama acolo, undeva…aproape, dar totuşi prea departe.

Aceasta povestioara participa la Superblog 2015!

Un gând despre „Amintire

Lasă un răspuns

