Superblog

Daca prietenie nu e, nimic nu e!

!!! Pentru cititori: mini-piesa conţine nuanţe satirice la adresa situaţiei în care se află ţara noastră în contextul social şi politic actual.

PERSONAJE

Domnul Popescu –proprietarul PC-ului

Sursa – componenta care alimentează toate dispozitivele unui PC

Sursa Fortron

Brain –Procesorul, „creierul” unui PC

Doamna Mother B. – Placa de bază ( „motherboard”)

RAM- Memoria RAM

Domnul Hard D. – Hard Disk-ul

Celelalte componente ale PC-ului

Actul I

Scena I

Cu 3 zile în urmă, într-un Service PC din România.

Într-o cameră doldora de componente pentru calculator, de la Surse FSP achiziţionate de pe magazinul MarketOnline.ro( probabil de la oferte componente) până la cele mai mici piese întrebuinţate în asamblarea unui PC, toate stau frumos aşezate pe rafturi, aşteptând să-şi demonstreze utilitatea. Pe biroul de lucru, calculatorul domnului Popescu este verificat pentru a fi depistate cauzele problemelor apărute.


Sursa (cu uimire şi tristeţe în glas): Vai! Ce drăguţ este aici! Toţi sunt prieteni, toţi îşi vorbesc şi se ajută reciproc. Iar eu…eu sunt o biată sursă pe care nimeni nu o bagă în seamă, nimeni nu o întreabă de sănătate, ce mai face sau daca îi lipseşte ceva. Nu-i de mirare că m-au adus la reparat.

Sursa Fortron (aude spusele Sursei şi intervine zâmbind): Poţi fii şi tu prietena noastră daca vrei!

Sursa( radiind de fericire) : Chiar pot? Eu nu am avut niciodată prieteni…

Fortron (bucuros): Bineînţeles că poţi.

Scena 2

În prezent. În casa Popeştilor. În carcasa PC-ului proaspăt sosit de la Service.

Brain (puţin iritat, transpirat): Băi, ce se întâmplă aici? Ce-i cu căldura asta? Doamna Mother B. Suntem la solar? La saună? Mă prăjesc aici mai ceva ca puicuţele alea în Costineşti!

Doamna Mother B.( abia vorbind, cu vocea spăşită) : Brain, dragule, nu ştiu ce se petrece, nici eu nu mă simt prea bine.

RAM (Pus pe şotii ca întotdeauna, strigă mândru cât îl ţin „plămânii”) : Încălzirea globală! Încalzirea globală! Când v-am spus eu că o să îi resimţim şi noi efectele, nu m-aţi crezut…acum na, luaţi de suportaţi.

Brain: RAMule, după ce că eşti nătărău, mai şi semnalizezi…

Domnul Hard D. (intervine imediat cu un ton poruncitor) : Terminaţi cu cearta! Ştiu eu ce se întâmplă. Ştiţi doar că pot citi gândurile tuturor. Avem de-a face cu o problemă delicată şi toţi suntem răspunzători.

RAM (contrariat) : Dar ce vină am eu, domn`le?!

Domnul Hard D. (cu un ton calm) : Ca întotdeauna, toţi vă grăbiţi să găsiţi vinovatul ş-aruncaţi cu vorbe în stânga şi în dreapta, fără să vă gândiţi măcar dacă vina nu vă aparţine câtuşi de puţin. După ce „aruncaţi pisica moartă în curtea vecinului”, vă spălaţi pe mâini şi începeţi protestul „că vreţi aia ş-ailaltă, că e dreptul vostru, că de ce să suportaţi voi dacă n-aţi greşit”. Vă spun eu, am greşit…am greşit toţi.

Brain: Cum să greşesc? Eu nu greşesc niciodată!

Domnul Hard D. : Ei bine, Brain, află de la mine că şi ţie îţi aparţine o parte din vină.  V-aţi gândit vreodată că în spatele bunei funcţionări a fiecăruia dintre voi se află cineva? V-aţi gândit vreodată dacă acel cineva e bine, dacă are putere şi toate condiţiile necesare să vă asigure traiul de zi cu zi, siguranţa de care aveţi nevoie?

Brain, Doamna Mother B. , RAM şi toate celelalte componente (ruşinaţi, în cor) : Nuuu… 😦

Domnul Hard D.: Bineînţeles că nu v-aţi gândit. Atât timp cât nu vă lipseşte nimic, cât nimeni nu vă ameninţă direct şi nu vă cauzează probleme, pe voi restul nu vă interesează. Staţi toată ziua la discuţii, petreceri, glume, nebunii, fără să vă pese…fără să vă pese că pericolul mişună în jurul vostru, fără să vă pese că alţii suferă în preajma voastra…

Doamna Mother B. (surprinsă): Dar cine suferă? Toţi sunt voioşi şi se înţeleg bine, iar domnul Popescu, la el cred că te-ai referit când ai zis că ne asigură nouă o functionare perfecta, el este mereu binedispus şi ne protejează.

Domnul Hard D.: Nu…Nu mă refeream la domnul Popescu…mă refeream la SURSĂ!!!

Doamna Mother B. , RAM, Brain şi celelalte componente (în cor) : La Sursă??? Dar ea nu vorbeşte niciodată cu noi.

Domnul Hard D.: Tocmai. Pentru că niciodată nu aţi intrat în vorbă cu ea, pentru că niciodată nu i-aţi mulţumit că vă asigură energia cea de toate zilele…Iar acum vrea să ne părăsească, încearcă să se autodistrugă pentru a se întoarce în Service-ul PC unde  în final şi-a găsit un prieten, o sursă Fotron, performantă şi amabilă.

Brain (mirat): O sursă Fortron? S-a uitat Fortron cel experimentat, popular, haios, faimos, arătos la Sursa noastră?

Domnul Hard D. (cu înţelepciune): Da, pentru că prietenia nu ţine cont de faimă, aspect sau performanţă. Prietenia înseamnă simplitate, respect, empatie, înţelegere, loialitate.

Doamna Mother B., Brain, RAM şi celelalte componente ( cu tristeţe şi regret): Sursă, ne pare rău, vrei să fii prietena noastră?

Sursa(emoţionată peste măsură, cu vocea tremurândă): Sigur că da…îmi pare rău că v-am pus în pericol, suntem o familie şi trebuie să vă „hrănesc”, să vă protejez…

Brain: Yupiiii…ce fericire!!!Deja mă simt mai bine, mulţumesc, Sursă!

Sursa (oftând): Cu plăcere, Brain!

Brain( îngândurat): Dar de ce eşti tristă? Ce s-a întâmplat? Îţi promit că vom recupera tot timpul pierdut…

Sursa: Mă întristez la gândul că n-o să-l mai văd pe Fortron…primul meu prieten.

Doamna Mother B. (entuziasmată) : Am o idee…am o soluţie… propun ca în fiecare lună să ne prefacem câte unul că suntem bolnavi. Aşa domnul Popescu ne va duce la Service, iar Sursa îşi poate revedea prietenii.

Toţi în cor: Ce idee minunată! Ura! Ura! Trăiască Sursa!

 Şi au trăit fericiţi până când… „până când” nu există! Au trăit fericiţi împreună ca o familie în care toleranţa, sprijinul şi respectul sunt la ele acasă!

(Se lasă cortina)

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2015!

Lasă un răspuns

