Superblog

Moda trece, eleganţa rămâne

E o seară liniştită, o seară în care gândurile se calmează, în care stresul de peste zi se evaporă, în care liniştea e cel mai bun medicament. Mă uit în oglindă, îmi analizez trupul şi radiografiez sufletul. Sunt propriul meu doctor.

 Privesc puţin înapoi. Au trecut ceva ani de când viaţa m-a pus la încercare şi am rezistat ca un Sisif care îşi acceptă destinul, dar mai presus de asta, îşi urmăreşte visurile. Uneori mă întreb cum naiba rezist? Am şi eu momentele mele de slăbiciune, momente în care simt că tot cerul se lasă greu pe umerii mei, momente în care caut soarele deşi afară sunt 30 de grade, momente în care mă desprind de mine, de propriul suflet şi trup şi mă compătimesc cu zâmbetul pe buze. Momente rare…de rătăcire…de zbucium şi regăsire. Mă regăsesc mereu pentru că am învăţat să mă autoeduc, am învăţăt să-mi modelez sufletul, am învăţat să obţin armonia perfectă între interior şi exterior, între vestimentaţia sufletului atât de diversă, croită din sentimente şi stări şi vestimentaţia trupului care să o completeze. Am învăţat că eleganţa nu se cumpără, nu se însuşeşte, ci se aplică în dozele potrivite în viaţa de zi cu zi.

Eleganţa nu o poţi măsura, o poţi afla doar punând laolaltă atitudinea, educaţia, stilul, comportamentul, gentileţea, naturaleţea – instrumente prin care într-o societate aflată în perpetuă mişcare şi schimbare îţi dovedeşti respectul faţă de celălalt şi, cel mai important, respectul faţă de propria persoană. Pentru că mai întâi de toate, eleganţa asta înseamnă – respect de sine.

Am aflat astăzi de existenţa unei platforme de mentorat – Chic-Elite. Ce este?

Chic-Elite este comunitatea interactivă în care orice femeie poate găsi răspunsurile necesare pentru a se descoperi, pentru a învăţa să se respecte pe sine, să-şi aprecieze adevărata valoare şi să lupte pentru ceea ce îşi doreşte, ieşind o dată pentru totdeauna din conul de umbră impus de dominaţia bărbatului. Femeia, de orice statut social, indiferent de ocupaţie, religie şi cultură trebuie să înveţe că independenţa e un drept natural, că a visa şi a lupta pentru propriile visuri nu e un păcat, nu e o infracţiune şi nici vreo crimă. Mi-ar plăcea să ajut oamenii, femeile în special, să gândească aşa, să aibă iniţiativă, să-şi dorească ce e mai bun pentru ele şi să facă tot ce le stă în putinţă să reuşească. Nu e ruşinos să pierzi, ruşinos e să nu încerci, să te complaci în diferite situaţii, să renunţi la ceea ce eşti, să te înjoseşti pentru nimicuri, să dai uitării tot ceea ce ai putea fi. Aş vrea să ajut lumea (prin intermediul comunităţii Chic-Elite, de ce nu)să se autoeduce: omul are 7 simţuri, pe lângă cele cinci de bază, mai există simţul raţiunii şi cel al inimii, aşa cum îmi place să îi spun. Cu aceste 7 arme putem cerne binele şi răul prin filtrul propriului eu. Putem alege singuri CE vrem să fim, CUM vrem să fim, putem să ne automodelăm fără să ne lăsăm pradă Pygmalionilor deghizaţi care vor să ne transforme în produsul dorinţelor lor. Iar astăzi, Chic-Elite vine în sprijinul tuturor femeilor aflate în momente de cumpănă, care au nevoie de un imbold , de un sfat pentru a se regăsi şi a-şi crea cea mai bună variantă a lor.

Aşa cum eleganţa interioară este diferită de la persoană la persoană şi fiecare o interpretează în felul său, acelaşi lucru se întâmplă şi cu moda, cu eleganţa exterioară. Moda se schimbă, se reinventează, dar mie îmi place, nu să fiu în totală concordanţă cu ea de fiecare dată, ci să sustrag doar acele lucruri care mi se potrivesc, care mă fac să mă simt bine în pielea mea, care mă fac să mă simt eu.  Nu vreau să fiu produsul modei, vreau ca moda să fie flexibilă în mâinile mele de jongler. Asta vreau: să jonglez. Să jonglez cu eleganţa exterioară şi cu cea interioară, astfel încât la final, nu să obţin vreun spectacol, ci să mă obţin pe mine. Vreau, ca în cazul romanticilor, exteriorul să vibreze la unison cu interiorul. Şi din fericire, în ceea ce priveşte eleganţa exterioară există atâtea case de modă  precum ELLIS, care-ţi pun la dispoziţie idei şi ţinute inedite, indiferent dacă te pregăteşti pentru un eveniment special sau pur şi simplu vrei să fii elegantă într-o zi obişnuită. Eleganţa presupune asumare şi responsabilitate, de la cel mai insesizabil accesoriu vestimentar până la cel mai simplu cuvinţel/ gest pe care îl rosteşti/faci.

Aşa cum spunea Giorgio Armani, „Eleganţa nu înseamnă să ieşi în evidenţă, ci să intri în amintire.” Acum depinde de dorinţele fiecăruia, alegerile le facem noi, alegerile suntem noi.

Articol scris pentru proba 12 – Superblog 2015

Lasă un răspuns

