Superblog

Bacalaureatul Delaco

În oraşul Delacolţ, Toni Delaco şi Toni Jr au fost invitaţi ca juriu la Bacalaureatul Delaco. Cu o experienţă de aproximativ 20 de ani pe piaţa lactatelor, Delaco Fan Brânză încântă gusturile până şi celui mai pretenţios cumpărător, punând la dispoziţie o gamă diversificată de brânzeturi, de la Brânză Fondue sau  Schabziger, Caşcaval sau Byaslag până la  Brânza pufoasă ori Halloumi, Cottage.

Iar ca cei mai mari Fani Brânză ai României s-au remarcat întotdeauna Toni  şi Toni Jr prin farmecul replicilor, naturaleţea şi umorul debordant. Astăzi, cei doi împreună cu directorul liceului din oraş, domnul Brânzescu asistă la proba orală a Bacalaureatului Delaco. Au dificila misiune de a alege cel mai mare Fan Brânză al comunităţii Delacolţ. Toni zâmbeşte ştrengăreşte când vede lista candidaţilor, la gândul că va termina imediat şi va putea să-şi reia plăcuta misiune de a vrăji domniţele prin magazine.

George Nemţescu şi Neamţu Georgescu sunt cei doi candidaţi, sigurii de altfel. Păşesc timizi în sala de clasă, se aşază în bănci şi deschid cu sfială subiectele primite.

Toni:   Ia ziceţi, băieţi, cu ce ne încântaţi?

George Nemţescu:  Domnu` Toni, mie mi-a picat „Eu nu strivesc rola de caşcaval a mamei” şi „Caşcaval”. Prima poezie a fost scrisă de Lucian cel rămas fără (B)Vlagă de la atâta mâncat de caşcaval, iar cea de-a doua de George cel Nehotărât. (Ba c-o-(n)via ba că n-o-nvia)

Toni:           Hai, dă-i bice….frumos şi răspicat.

George Nemţescu:

Eu nu strivesc rola de caşcaval a mamei

„Eu nu strivesc rola de caşcaval a mamei

Şi nu ucid

cu gura brânzele, ce le-ntâlnesc

în calea mea

în magazin, în frigider, pe raft ori în cămară.

Eu le degust, atent şi cu fineţe

Să nu stric a brânzei delicateţe,

Că e pufoasă fără doar şi poate

Precum luna-n miez de noapte.”

Cascaval

„Dormeau adânc rolele de caşcaval,
Si Byaslag şi brânză Schabziger –
Stam singur în cămară… şi era ger …
Şi scârţâiau pungile de caşcaval .

Dormea întors amorul meu de caşcaval
Pe raftul din cămară, si-am inceput să-l strig –
Stam singur lângă Byaslag… şi era frig…
Şi pluteau aromele de caşcaval.”

Toni:   Bravo mă, mi-a plăcut! Tu,Neamţule, ce ne reciţi?

Neamţu Georgescu:   Eu-s mai şmecher, domnilor, dacă e brânză, brânză să fie…dar una de calitate, aşa ca a lui Eminescu şi a lu` domn` Nichita.

Brânza

„A fost odată ca-n poveşti,

A fost tare dârză,

Din rude mari împărăteşti

O preafrumoasă brânză.

Şi era pufoasă la Delaco,

Şi mândră-n toate cele

Cum e Cottage tot acolo,

Şi luna între stele.

Din umbra falnicelor rafturi,

Ea parfumul şi-l îndreaptă

Pe sus, pe jos, unde-n colţ

Cumpărătoru-aşteaptă.”

Leoaică tânără, brânzica

„Leoaică tânără, brânzica

mi-a sărit în faţă.

Mă pândise-n încordare

mai demult.

Colţii albi i-am infipt în faţă,

Am muşcat brânzica, azi, de faţă.”

Toni:  Bravo, băieţi, îmi place…v-aţi pregătit bine la poezie…Dar acum să vă văd şi la proză.

George Nemţescu: Brânza Delco e mai pufoasă decât smântâna pe care Nică o lingea în fiecare zi din ulcelele cu lapte prins; mai pufoasă decât cireşele mătuşii Mărioara, mai ademenitoare decât o repriză bună de scăldat şi enervant de bună precum pupăza din tei.

Neamţu Georgescu: Georgele, ce tot îndrugi mă acolo? Stai să vezi aici brânză pufoasă.

Toni:  Ia zi, germane, ce pufoşenii ascunzi?

Neamţu Georgescu:  Cu mine vorbiţi domnu` Toni? Pe cuvânt de turc, pardon, de onoare, n-ascund nimic, n-am fiţuici, nimica nimicuţa.

Toni: Cu tine vorbesc mă, nu eşti tu neamţ, german ce te-o fi făcut mumă-ta? Mă refeream la replici pufoase, despre brânză pufoasă. Of…unde l-aţi găsit p-ăsta, domnule Brânzescu? Hai, zi-ne ce ai învăţat.

 După ce-şi vine puţin în fire, că-i bătea inima de zici că-şi băgase aortele-n priză, Neamţu Georgescu  continuă:  Brânza Delaco e mai pufoasă decât sărutul pământului dat de Ion, mai rafinată decât poeziile scrise de Titu Herdelea, mai frumoasă decât Florica şi mai bogată (în proteine) decât Ana.

Toni: Băi, dar mari Fani Brânză mai sunteţi voi. Sunteţi pe calea cea bună. Ne vedem la proba scrisă.

George şi Neamţu (în cor):   Şi notele noastre???

Toni:  Mare brânză. Le primiţi data viitoare. Mi-e poftă de-o brânză pufoasă, că văd numai brânză-n faţa ochilor. Brânză… brânzică… brânzuţă…vin acum frumoasa mea…(îngâna Toni ieşind val-vârtej din clasă).

Aceasta povestioara pufoasa a fost scrisa pentru proba 11, Superblog 2015. 🙂

Un gând despre „Bacalaureatul Delaco

Lasă un răspuns

