Superblog

Pentru noi toti…

Mă joc cu ligurinţa formând valuri de cafea în timp ce imaginea aceea îmi revine iar în minte. M-a urmărit toată dimineaţa şi se pare că nu-mi dă pace nici la birou. Fericirea de pe chipul unor copii din Zambia care fac cunoştinţă pentru prima dată cu apa potabilă e de nepreţuit. Cum să nu mă emoţioneze şi să nu-şi pună amprenta pe întreaga mea zi?

 

Ȋn dimineaţa asta, după mult timp am aprins televizorul înainte de a pleca spre firmă, iar documentarul despre Africa, despre lupta pentru supravieţuire, despre sacrificiu şi determinare m-a ţintuit în faţa ecranului pentru câteva zeci de minute.  Acum, deşi au trecut vreo 3 ore, deşi am schimbat atmosfera căminului cu cea a biroului , nu-mi pot reveni şi nu mă pot ocupa de atribuţiile mele aşa cum o fac de obicei.  Economisind energia, economisim apa….economisind apa, economisim energia”.  Mă frământ şi îmi dau seama că dacă nu fac ceva acum, cuvintele astea şi imaginea micuţilor africani mă vor urmări toată săptămâna.

Ȋmi  întâlnesc privirea în cafeaua limpede şi aromată, fac câteva grimase ca un copil răsfăţat şi mă opresc. Evrica! Am avut tot timpul soluţia în preajma mea, dar n-am ştiut unde să privesc. Mă ridic furtunos de pe scaun, sting becul şi îmbrăţişez în grabă draperiile grele şi grose, le dau într-o parte şi fac loc soarelui să-mi sărute chipul.  Ce chestie, îmi zic, eroii lui Creangă se chinuiau să bage soarele în casă cu oborocul şi eu îl ascundeam ca nătânga după perdele!

 

Mă simt ca un vrăjitor care a găsit soluţia magică a poţiunii sale, simt că ce urmează să fac, nu o fac doar pentru mine, pentru firma noastră, ci pentru noi toţi. Natura nu ne pune la dispoziţie resurse nelimitate, iar păstrarea lor intr-o stare cât mai bună este responsabilitatea noastră, a fiecăruia. Mai întâi de toate deschid laptopul, accesez site-ul www.avizez.ro şi cer ajutorul celor de la Enermed Impex S.R.L. pentru elaborarea unui audit energetic. Mă mai documentez puţin şi încep să scriu…şi scriu până când şi soarele se plictiseşte să mă urmărească şi se cuibăreşte în culcuşul său. Este 21:30. Colegii mei şi-au părăsit de ceva timp birourile aşa că am tot timpul şi toată firma la dispoziţie să-mi fac de cap… de fapt, să fac ce am în cap, ce mi-am propus.  Mă dedic toată noaptea planului şi adorm cu capul pe birou, cu laptopul aprins, înconjurată de zeci de foiţe, foicele cu notiţe şi măzgălituri.

Fotografia postată de Raluca Ilie.

 

O avalanşă de paşi pe holul principal îmi perturbă somnul, iar un miros puternic de cafea pătrunde în biroul meu prin uşa întredeschisă. Mă ridic rapid, închid uşa şi încerc să mă dezmeticesc. Mă dor toate oasele, am nevoie neapărat de o baie fierbinte şi de o cafea dulce-amăruie. Dar cum să plec acum? Toţi îşi vor da seama că am dormit aici. Şi arăt ca dracu`. Părul îmi stă în mii de direcţii, machiajul nu mai e de mult ce a fost cu o dimineaţă în urmă, iar hainele îmi sunt extra mototolite. Aştept până la 8:30 când toţi se închid în birourile lor şi bineînţeles unii vor da nas în nas cu surpriza mea.

Deja îmi imaginez faţa lui Cosmin când va citi biletul:

 

Bineînţeles că nici Mircea nu a scăpat:

 

Dragoş cred că va fi cel mai încântat…sau nu:

 

Şi cât mi-am imaginat eu feţele lor, derulându-se ca peliculele unui film în mintea mea, s-a lăsat liniştea… E vremea ca ursul să iasă din bârlog, aşa că păşesc tiptil-tiptil către ieşire.Ha! Am scăpat!

A doua zi revin la firmă cu forţe proaspete şi pe uşă mă întâmpină un afiş mare:

 

Desprind supărată afişul şi mă gândesc că „gluma serioasă” nu prea le-a picat bine colegilor mei.Trebuie neapărat să le explic. Nu pot lăsa situaţia aşa. Ȋntotdeauna am format o echipă bună, cat despre ideile mele …mereu au primit laudele lor. Ce i-o fi apucat?…

Intru în birou.  Un buchet de trandafiri împrăştia parfum în aer în timp ce aburii cafelei fierbinte dansau alene spre tavan. Ȋn buchet, un bilet:

Mi-a revenit inima la loc şi zâmbetul pe buze….Simt că în final am făcut ceva, nu doar pentru mine, nu doar pentru firma mea, ci pentru noi toţi…

Acest articol a fost scris pentru a sasea proba a concursului SuperBlog 2015.

8 gânduri despre „Pentru noi toti…

Lasă un răspuns

