Superblog

LAM

Este ora 20:40. Timpul zboară, zboară, iar eu aştept cu nerăbdare ca Leila să mă scoată din gentuţa ei şi să mă aşeze pe măsuţa de lucru, ca un omuleţ ce îi supraveghează munca. Sunt o ştampilă…o ştampilă a momentului…o datieră micuţă, ascultătoare şi mereu pregătită să-şi facă treaba. Îi ţin companie Leilei de un an si jumătate, m-a achiziţionat de la Colop ROMANIA, imediat după ce Radu a plecat în Franţa, cu serviciul. Mai târziu, mi-a dat şi un nume, îmi spune LAM.
Cu aceleaşi mâini tremurânde mă scoate la lumină, setează data de astăzi 14.09.2014, mă poziţionează în partea dreaptă –sus a colii şi după ce îmi fac ca un om conştiincios treaba, mă pune la loc în gentuţa ei. Acest mic ritual al nostru îl repetă zi de zi,iar ceasul nu arată niciodată ora 00:00 fără ca eu să nu-mi fi îndeplinit misiunea pe ziua respectivă. Sunt un martor, un mic martor necuvântător al sentimentelor ei, al gândurilor scrise, al dorului răvăşit.
Este marţi, Ajunul Crăciunului. Mâine Radu se întoarce din Franţa. „Afară e forfotă mare, fulgii dansează sărutând fereastra în timp ce aroma cafelei şi a cozonacului proaspăt scos din cuptor gâdilă nările mele înfundate. Sunt puţin răcită.” Atât am apucat să zăresc din rândurile scrise de ea, în timp ce mă scotea din gentuţa ei mică, maronie, aceeaşi gentuţă din totdeauna. În timp ce mă poziţiona în veşnicul loc, dreapta-sus, o tuse puternică i-a izbit plămânii de restul organelor. Se dezechilibreaza si mă rostogolesc o dată cu ea pe covorul sufrageriei. A spus atat: „ Ai câştigat, Lam!” şi după a închis ochii ca şi cum îi fusese administrat cel mai puternic somnifer.
După câteva zile de la înmormântarea Leilei, Radu îşi aminteşte că soţia sa nu avea verigheta pe deget şi începe să o caute. Intră val vârtej în camera ei de lucru, căutând caseta cu bijuterii. Era caseta ei preferată pe care i-o dăruise în ziua când au împlinit primul an de la căsătorie. Ce zi minunată! Ea radia de fericire, iar el o privea cu si mai mare fericire în timp ce îi adulmeca toate zâmbetele ce-i mângâiau faţa. După ce strânge preţ de câteva minute caseta la piept, reamintindu-şi clipele lor de iubire,o deschide încetişor . Verigheta ei este acolo, ascunsă într-un teanc de bileţele prins cu o fundiţă subţire, roşie. Ia teancul şi începe să-l răsfoiască, citind primul bileţel. În dreapta-sus, datiera anunţa că biletul fusese scris in data de 14.03.2013: „Ai plecat de o jumătate de oră şi deja mi-e dor de tine…de parfumul tău…TE IUBESC, a ta, Leila.
Următorul bilet: 15.03.2013 : „ Soarele a apus, dar în inimile noastre mereu va răsări dragostea. TE IUBESC, a ta, Leila.”
Radu îşi dă seamă că în fiecare zi de la plecarea sa, Leila i-a scris câte un bileţel.

25.04.2013: „ Ştiu că ai fost supărat pe mine că nu ţi-am răspuns la telefon, dar citostaticele m-au ţintuit într-un pat de spital. Sunt bine. Voi fi bine. Iartă-mă că nu ţi-am spus nimic. TE IUBESC, a ta, Leila.
Anulându-şi toate întâlnirile din ziua aceea, Radu vrea să se dedice în totalitate citirii sutelor de bileţele pe care soţia sa i le-a dăruit ca un ultim cadou. Se aşază pe scaunul de la măsuţa ei de lucru, îşi aruncă ochii peste teancul de bileţele şi zăreşte câteva ştampile. Una singură îi atrage în special atenţia…o datieră…eram eu. Se uită la data setată : 24.12.2014 – Ziua morţii ei.Dar ceea ce îi atrăsese cu adevărat atenţia erau literele desenate pe ea. LAM. Leucemie Acută Mieloidă. Mă numise aşa chiar în ziua în care aflase că suferă de această boală. Un tovarăş neinvitat în viaţa ei. O pecete nemiloasă. Acum îmi amintesc ce însemnau de fapt, vorbele ei ciudate „Ai câştigat, LAM!”

Sunt o ştampilă. Am fost o ştampilă. Dar nu orice ştampilă. Pentru Leila am fost prieten şi duşman. Şi-a asumat totul şi a luptat până în ultima clipă. Pentru ea, pentru Radu. Sunt o ştampilă. Cu amprentele ei…pe sufletul lui.

Aceasta poveste a fost scrisa pentru a treia proba a concursului SuperBlog 2015.

4 gânduri despre „LAM

Lasă un răspuns

