Proza scurta

Anatomia unei iubiri

Iti frământai neîncetat mâinile şi îţi era teamă să ridici privirea din pământ ca şi cum ochii mei ţi-ar fi zdrobit cu ciocanul toate asteptările. Nu puteai să citeşti niciodată în ei. Ȋn ochii mei. Întotdeauna au fost ca o cortină peste scena sufletului meu, unde încercai mereu să te ascunzi ca un actor ghiduş ce îşi repetă rolul. Nicio scăriţă nu era îndeajuns de rezistentă să te poarte până la ochii mei şi să baţi încet la poarta pleoapelor.  Te-ai simţit întotdeauna neajutorat, îmi ascuţeam mereu tăişul ochilor pe nicovala inimii tale.  Şi îmi plăcea. Ţintisem direct în „călcâiul lui Ahile” –  ti-era teamă de ochii mei. Ti-era teama să priveşti în ei.

În prima zi mi-ai dăruit un măr. Şi cu aceeaşi privire în pământ, mărul tău, mărul lui Adam se zbătea încet în timp ce înghiţeai în sec. Ţi-a fost teamă de atunci şi n-ai îndrăznit să mă priveşti cum muşc cu poftă din mărul tău, cum bucăţi din el se lovesc de cerul gurii, cum se sfărâmă între dinţii mei. Şi te priveam. Ochii  înghiţeau tăcerea ta într-un stomac imens, ca o camera a trofeelor  în care îmi ascundeam orice pradă. Orice cădea pradă ochilor mei.

A doua zi ai venit cu un iris. L-ai lăsat uşor pe aceeaşi bancă şi ai aşteptat să îl iau. Nu te-ai uitat nici atunci la mine.  Inima îţi bătea cu putere, iar teama îţi urla în timpane. Teama de ochii mei. Teama de irisurile mele maro-închis, otrăvitor. Şi-am început să fluier,  dar nu la fluierul piciorului tău. Am început să fluier, să fredonez versuri, în timp ce coardele vocale dansau turbate. Şi te-ai liniştit. Liniştea s-a aşezat în camerele inimii tale, o linişte grea ce se înghesuia în peretele cardiac.

A treia zi n-a mai existat. Pentru că devenise prima. Prima zi în care m-ai privit direct, fără ocolişuri, fără teamă. Prima zi în care m-ai ţinut strâns de braţ ca şi cum ţineai cel mai de preţ lucru al tău. Prima zi în care buzele noastre şi-au vorbit. Prima zi care avea să devină „pentru totdeauna”. Ziua în care muşchii, organele şi tot sângele din vene s-au oprit pentru o secundă, lăsând sufletele noastre să se întâlnească.

2 gânduri despre „Anatomia unei iubiri

Lasă un răspuns

